معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: آزادی‌خواهان، مردم و مسلمانان یمنی، حفظ امنیت حرمین شریفین در مکه و مدینه را اولویت خود می‌دانند، اما استمرار تجاوز به یمن موضوع دیگری است که پیامدهای اجتناب‌ناپذیر خود را دارد.
کد خبر: ۷۸۷۲۵۰

حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با بیان این‌که عربستان سعودی با تجاوز به یمن امنیت منطقه را به بازی گرفته است، افزود: تهران بر امنیت، صلح و ثبات منطقه تأکید دارد.

وی با بیان این‌که ایران هیچ نیروی نظامی در یمن ندارد، خبر دستگیری دو نظامی ایرانی در عدن را نادرست دانست و اضافه کرد: آمریکا دست از سیاست دوگانه‌اش در منطقه بردارد و عربستان نیز روی کمک آمریکا در یمن حساب ویژه باز نکند. معاون وزیر امور خارجه همچنین مواضع امارات را در حمایت از سیاست غلط جنگ‌طلبی سعودی تعجب‌برانگیز دانست. وی با تأکید بر این‌که بی‌تردید زمان به نفع عربستان سعودی نیست، توقف فوری حملات، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و گفت‌وگوی ملی را یگانه راهکار ممکن در قبال یمن برشمرد. امیرعبداللهیان گفت: متأسفانه دشمنان منطقه برای تجزیه و تضعیف سعودی تلاش می‌کنند و تجاوز به یمن و تبعات آن نقطه آغاز این نقشه شوم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها