فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که متجاوزان در ماجرای یمن قطعا شکست خواهند خورد، گفت: در حالی که هنوز گلوله‌ای به سوی ارتش عربستان که یک ارتش اجاره‌ای است شلیک نشده، آثار شکست در این ارتش نمایان است و قطعا اگر یمنی‌ها دست به اقدام متقابل بزنند، عربستان شکست سنگینی می‌خورد.
کد خبر: ۷۸۷۲۴۹

به گزارش جام‌جم، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان که در آستانه 29 فروردین، روز ارتش و نیروی زمینی در نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت: به عنوان یک نظامی به ارتش عربستان توصیه می‌کنم دست از این تجاوزها بردارد زیرا چیزی جز شکست در آینده آن دیده نمی‌شود.

پوردستان در بخش دیگری از این نشست خبری که دیروز برگزار شد به برنامه‌های این نیرو در سال جاری اشاره کرد و از برگزاری رزمایش جنگ الکترونیک در آینده نزدیک در منطقه نصرآباد اصفهان خبر داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بیست‌وششم فروردین طی مراسمی از دستاوردهای جدید نیروی زمینی از جمله تانک چرخداری که برای اولین بار در کشور ساخته شده و مجهز به توپ 90 میلیمتری است، ربات مسلح با قابلیت حمل دو موشک و 600 کیلوگرم محموله، تفنگ 23 میلی‌متری ضد بالگرد و ضد جلیقه و خودروی شنی‌دار فوق سبک با سرعت صد کیلومتر در جاده‌های دارای عارضه رونمایی می‌شود.

پوردستان با تاکید بر این‌که پشتیبانی بالگردی از تمامی مرزهای کشور بر عهده نیروی زمینی است، گفت: نخستین ماموریت نیروی زمینی مراقبت از مرزهاست که در این خصوص یگان‌های بالگردی نیروی زمینی نقش مهمی برعهده دارند.‎

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره گروهک‌های تروریستی گفت: تهدید گروهک‌های تروریستی و تکفیری را خیلی تهدید نظامی نمی‌دانیم‎، نیروهای مرزبانی و سپاه در شرق کشور توانمندی‌های خوبی دارند‎ و ما هم اگر نیاز باشد در کنار آنها خواهیم بود.

پوردستان تهدیدها را در حوزه ناهمتراز و جنگ‌های نیابتی دانست و افزود: با توجه به شکست‌های دشمن استکباری، آنها تغییر راهبرد داده و به جنگ نیابتی روی آورده‎اند که گروه‌هایی مثل داعش و بوکوحرام در همین زمینه فعالیت می‌کنند.

وی توضیح داد: گروهک‌های تروریستی با حضور سریع در مناطق مختلف ایجاد رعب می‌کنند و ما نیز برای مقابله با آنها، در زمینه انتقال و جابه‌جایی سریع نیروها خیلی کار کرده‌ایم و تک‌تیراندازها در این موضوع نقش موثری دارند‎.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها