شاگردان رسول خادم مقتدرانه بلاروس و ترکیه را از پیش‌رو برداشتند

آغاز مقتدرانه کشتی ایران در جام‌جهانی

تیم متحول شده و جوان کشتی آزاد ایران آغازی امیدوارکننده در چهل و سومین دوره رقابت‌های جام جهانی داشت؛ جایی که بلاروس و ترکیه را به ترتیب با نتایج 8 بر صفر و 7 بر یک شکست داد تا با آمادگی روانی بالایی به مصاف جمهوری آذربایجان برود.
کد خبر: ۷۸۷۲۰۱

به گزارش جام‌جم، این پیکارها از شنبه شب در لس‌آنجلس و با شرکت هشت تیم برتر دنیا آغاز شد و تیم ملی کشورمان در قامت قهرمان سه دوره پیاپی این رقابت‌ها در حالی روی تشک حاضر شد که کادر فنی تیم ملی و در راس آنها، رسول خادم پس از حدود دو سال تلاش روی پشتوانه‌سازی و جوانگرایی، شماری از جوانان را که در طول یک سال گذشته در رقابت‌های مختلف خودی نشان داده بودند، برای حضور در این رویداد گزینش کرد؛ جوانانی که در شب نخست رقابت‌ها با درخشش خود کادر فنی تیم ملی را روسفید کردند.

در این پیکارها که به صورت تیم به تیم برگزار و شبکه3 نیز پیکارهای تیم ایران را به صورت زنده پخش می‌کند، تیم کشورمان ابتدا تیم بلاروس را که با همه نفرات اصلی خود به میدان آمده بود، 8 بر صفر شکست داد. رسول خادم برای این رقابت سه یار باتجربه خود را در ترکیب اصلی گنجاند؛ جایی که حسن رحیمی دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان در 57 کیلو ولادیسلاو آندریف نفر سوم جهان، رضا یزدانی دارنده چهار مدال جهانی در 96 کیلو ایوان یاکوفسکی دارنده مدال برنز اروپا در سال 2014 و پرویز هادی قهرمان بازی‌های آسیایی اینچئون در 125 کیلو الکسی شیماروف، قهرمان کهنه‌کار جهان را شکست دادند.

با این حال علاوه بر این سه یار باتجربه که در نقش سوپاپ اطمینان موفقیت تیمی در ترکیب تیم ملی قرار گرفته بودند، جوانان نیز در اولین مسابقه خود گل کاشتند. در وزن 61 کیلو بهنام احسان‌پور مقابل ژیانیس ماکسیم‌اف 7 بر صفر برنده شد، در 65 کیلو سیداحمد محمدی‌ پدیده دوره گذشته این رقابت‌ها برابر عظمت نوریکایف نفر پنجم جهان 11 بر صفر پیروز شد، در70 کیلو حسن یزدانی قهرمان جوانان جهان بخوبی پاسخ اعتماد خادم را داد و آنتون آفاناسیف را با نتیجه 11 بر یک شکست داد، در 74 کیلو مرتضی رضایی‌قلعه، برابر علی شعبان‌اف دارنده دو مدال برنز جهان در یک مبارزه دیدنی و نزدیک و در حالی که 4 بر صفر از حریف عقب بود با نتیجه 4 بر 4 به برتری رسید. در 86 کیلو هم علیرضا کریمی قهرمان جوانان جهان مقابل الکساندر هوشتین، در حالی که وقت اول را 4 بر 3 به حریف واگذار کرده بود در وقت دوم با اجرای «درخت کن» بی‌نقص و فتیله پیچ 7 بر 4 از حریف خود پیش افتاد و پیروز شد.تیم ایران با این پیروزی نشان داد که با توپ پر گام به لس‌آنجلس گذاشته است، نکته‌ای که باعث رضایت‌خاطر ایرانی‌های حاضر در سالن مسابقات شد. در دومین گام ترکیه یکی دیگر از قدرت‌های سنتی دنیای کشتی مقابل تیم ایران قرار گرفت. در این رقابت و در سبک وزن یونس سرمستی یکی دیگر از جوانان با آتیه کشتی پا به پای سزار آکگل نایب قهرمان جهان جنگید و در نهایت 13 بر 10 تن به شکست داد تا تک کشتی‌گیر بازنده ایران در شب نخست رقابت‌ها لقب گیرد.

در 61 کیلو بهنام احسان‌پور دارنده طلای جوانان 5 بر صفر رجب آکتاش را شکست داد تا نشان دهد در غیاب مسعود اسماعیل‌پور که به یک وزن بالاتر صعود کرده است، اسب خود را برای تصاحب دوبنده تیم ملی در این وزن زین کرده است. البته خود اسماعیل‌پور یکی از یاران باتجربه ایران در نخستین تجربه حضور در 65 کیلو 10 بر صفر صفا آکسوی را شکست داد. در 70 کیلو ح سین یزدانی به دلیل حاضر نشدن حریف برنده اعلام شد. در 74 کیلو نیز پیمان یاراحمدی همانند حسن یزدانی به دلیل حاضر نشدن حریف پیروز میدان لقب گرفت. در 86 کیلو میثم مصطفی جوکار کشتی‌گیر با تجربه ایران و دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون 10 بر صفر حریفش را شکست داد.

اما در 97 کیلو محمدحسین محمدیان کشتی‌گیر جوانی که سال گذشته در یک وزن پایین‌تر برنز رقابت‌های جهانی را کسب کرد در نخستین حضور خود در وزن جدید 4 بر 4 ابراهیم بلوکباشی نفر پنجم المپیک لندن را شکست داد و در 125 کیلو، کمیل قاسمی دارنده برنز المپیک لندن ،حریفش را ضربه فنی کرد.به این ترتیب تیم ایران با روحیه‌ای مضاعف به استقبال جدی‌ترین حریف مرحله گروهی خود یعنی جمهوری آذربایجان رفت. جمهوری آذربایجان نیز همچون تیم ایران دو پیروزی پیاپی کسب کرد. آنها 6 بر 2 بلاروس را شکست دادند و در مصاف با ترکیه نیز 7 بر یک برنده شدند.

پیروزی آمریکا مقابل روسیه

اما در گروه اول این رقابت‌ها آمریکا، میزبان مسابقات 6 بر 2 کوبا را شکست داد و در حالی که روسیه 5 بر 3 مغولستان را شکست داد در دیدار سرنوشت‌ساز و نفسگیر روسیه و آمریکا ، آمریکایی‌ها بخوبی از نبود ستارگان اصلی روس در این رقابت بهره برده و در حالی که دو تیم هر کدام چهار پیروزی کسب کردند آمریکا به دلیل امتیاز مثبت بهتر (کیفیت برنده شدن در جدال‌های رودررو) پیروز شد و عملا راه خود را برای فینالیست شدن در همان شب نخست هموار کرد.

این رقابت‌ها بامداد امروز به پایان رسید.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها