روایت حضور ظریف در جلسه غیر علنی مجلس

فکت‌شیت ایرانی مذاکرات منتشر می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از این‌که در ابتدای سال تلاش‌های دولت در مساله هسته‌ای دورنمای خوبی را نشان داد، گفت: بیانیه مطبوعاتی که نتیجه مذاکرات بود، نشانه خوبی برای حل مساله است.
کد خبر: ۷۸۵۱۷۷

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی لاریجانی در دیدار نوروزی با کارکنان مجلس که دیروز برگزار شد ، افزود: امیدوارم در دو، سه ماه آینده با تلاش تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که کار زیادی دارد، نیت ملت ایران که داشتن دانش هسته‌ای با ضوابط خاص است، محقق شود.

وی با بیان این‌که این مدت، دوران مهمی است و باید دقت لازم صورت گیرد، گفت: این مسیر امیدوارکننده است و این‌که مردم می‌بینند مسیر روشنی پیش رو دارند، اثرات خود را خواهد گذاشت و امیدواریم در پایان فرصت سه ماهه، این مذاکرات دستاوردهای خوبی داشته باشد.

حمایت مجلس از تیم مذاکره‌کننده

لاریجانی با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کند، افزود: امیدواریم گفت‌وگوهای بین‌المللی به حفظ حقوق هسته‌ای منجر شود و مردم از آن بهره‌مند شوند و مشکلاتی که بدخواهان برای ما به وجود آورده‌اند نیز برطرف شود.

وی یکی از دستاوردهایی را که مذاکرات هسته‌ای می‌تواند داشته باشد، رفع تحریم‌ها دانست و گفت: با این کار به اقتصاد کشور کمک می‌شود اما این علت تامّه نیست و مهم این است که با تدابیر اقتصادی در این بخش رونق ایجاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد گفت: این رهنمودها بیش از ارائه راهبرد بود و مقداری خطوط عملیاتی را ترسیم کرد و کار برای کارگزاران راحت‌تر شد.

لاریجانی مراقبت از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط و جلوگیری از خام فروشی را نمونه‌ای از عواملی دانست که در رشد و شکوفایی اقتصاد موثر است.

وی گفت: با تاکید رهبر معظم انقلاب در این بخش، بانک‌ها باید توجه ویژه‌ای به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط کنند تا به تعطیلی آنها نینجامد و اگر بخواهیم اقتصاد قوی داشته باشیم باید این بخش رشد یابد و سرمایه در گردش آنها تامین شود و رویکرد دولت به این بخش به گونه‌ای باشد که توجه تام به آن داشته باشد.

رئیس مجلس اضافه کرد: خام فروشی و فروش انرژی خام به نفع کشور نیست و باید به فرآورده تبدیل شود و سرمایه‌گذاری در تولید فرآورده‌های نفتی در اقتصاد کشور جهش ایجاد می‌کند.

دغدغه اصلی نمایندگان، مشکلات اقتصادی مردم

رئیس مجلس گفت: آنچه در فضای مجلس وجود دارد این است که دغدغه اصلی نمایندگان، مشکلات اقتصادی مردم و انتقاد از وجود مشکلات نتیجه شرایط اقتصادی است و این دغدغه مهم است و باید به برنامه اجرایی برای حل آنها تبدیل شود.

لاریجانی گفت: امیدوارم با تاکیدهای رهبری این مسیر هموار شود و همراهی بیشتری میان قوا به وجود آید که نظرات مختلف در کانال اخلاق مداری قرار گیرد تا به هم‌افزایی منجر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها