میخائیل گورباچف، رئیس‌جمهور پیشین اتحاد جماهیر شوروی در مصاحبه‌ای تلویزیونی با تاکید بر این مساله که هر تلاشی برای کنترل سراسر جهان محکوم به شکست است، عنوان کرد: ما در یک دهکده جهانی زندگی می‌کنیم و آمریکا تلاش دارد تا به گرگی یکه‌تاز تبدیل شود و اقدامات یکجانبه انجام دهد. تمام این تلاش‌ها شکست می‌خورند، اما آمریکا دوباره تلاش می‌کند.
کد خبر: ۷۸۵۰۶۸

گورباچف ادامه داد: ما باید درباره چگونگی زندگی مسالمت‌آمیز در این جهان پیچیده و دیوانه فکر کنیم. به گزارش ایسنا، این سیاستمدار روسی در اظهاراتی درباره شرایط ژئوپلتیک فعلی خاطرنشان کرد، مجامع بین‌المللی بویژه آمریکا که به پیروزی‌های خود پس از فروپاشی‌های شوروی مغرور شدند، اکنون در دستیابی به نتایج مناسب ناتوان هستند.

وی در این‌باره افزود: تلاش‌های بسیاری برای متوقف کردن مسابقه تسلیحات اتمی صورت گرفته، اما ما از وقایعی اینچنینی مانند جنگ سرد هیچ نیاموختیم و اکنون حتی صحبت‌هایی درباره جنگ دوباره مطرح شده است.

به اعتقاد گورباچف، کشورهای اروپایی برای انتخاب سیاست‌های خود آزادی کامل دارند، اما آمریکایی‌ها بیشترین تلاش خود را می‌کنند تا این آزادی را محدود کنند. پیش از این رئیس‌جمهور پیشین اتحاد جماهیر شوروی به سران کشورهای غربی و روسیه درباره ایجاد شرایط جنگ‌سرد پس از بحران اوکراین هشدار داده بود. وی در ادامه اظهاراتش درباره سیاست‌های آمریکا گفت: این سیاست‌ها از سوی صنعت دفاعی تعریف می‌شوند که تاثیر بسیاری بر اقتصاد، سیاست، فرهنگ و هنر این کشور دارد. گورباچف در این‌باره عنوان کرد: سیاست‌های خارجی آمریکا توسط هر چیزی مشخص می‌شود، جز نیروهای دموکراتیک.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها