رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی:

توجه به بخش خصوصی ماموریت اقتصادی دولت

رئیس‌جمهور با اشاره به فضای تازه اقتصادی، بر جهت‌گیری تلاش همه دستگاه‌ها در سال جدید برای رونق و اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی تاکید کرد.
کد خبر: ۷۸۴۷۳۴

به گزارش سایت ریاست جمهوری، حسن روحانی در یکصد و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی، با اشاره به زمینه‌سازی برای رفع موانع تحریمی از سر راه صادرات و تولید، از تیم اقتصادی دولت خواست زمینه تسهیل سرمایه‌گذاری و حضور فعال بخش خصوصی در حوزه‌های با اولویت اقتصادی را فراهم کند.

روحانی تاکید کرد: آسان‌سازی فرآیندهای اداری کسب و کار، حذف ارتباط ارباب رجوع با کارمندان با گسترش خدمات الکترونیکی و مبارزه ریشه‌ای با فساد اداری، لازمه شتاب گرفتن بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری مولد است.

رئیس‌جمهور از وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست ماموریت قانونی کاهش موارد نیاز به صدور مجوز را با جدیت پیگیری و نتیجه را گزارش کند.

همچنین در این جلسه، پیرو بازدید رئیس‌جمهور از جزیره قشم، طرح‌های سرمایه‌گذاری و توسعه مورد بـررسی قـرار گرفت. روحانی با تاکید بر مزیت‌های ویژه جزیره قشم، حفظ ویژگی‌های طبیعی جزیره و بویژه جنگل‌های حرا و ایجاد فرصت‌های شغلی متناسب با مزیت‌های رقابتی جزیره را به عنوان اصل راهنما در توسعه جزیره قشم دانست. بر این اساس مقرر شد سازمان منطقه آزاد طرح‌های صنعتی جزیره را منوط به تائید زیست‌محیطی و با ملاحظه ابعاد اجتماعی در محدوده ناحیه صنعتی استقرار دهد.

بزرگ‌ترین هدف دولت رونق اقتصادی است

رئیس‌جمهور همچنین در دیدار نوروزی با جمعی از کارگزاران نظام و مدیران دستگاه‌های مختلف کشور با تاکید بر تلاش همگانی برای دستیابی به اهداف ملی گفت: بزرگ‌ترین هدف دولت در سال ۱۳۹۴ رونق اقتصادی است و این مهم در سایه همدلی و همزبانی که پایه همه امور است، محقق خواهد شد. وی با بیان این‌که ‌خلوص، هماهنگی و تلاش هر کجا که باشد، موفقیت به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: کلید اصلی رونق اقتصادی همدلی و همزبانی است و باید این نکته که رهبر معظم انقلاب فرمودند نصب‌العین همه ما باشد تا پله‌های پیشرفت و توسعه را سریع‌تر طی کنیم.

رئیس شورای عالی اقتصاد با اشاره به منابع انسانی، مادی و معنوی کشور و ظرفیت‌های فراوان برای توسعه تصریح کرد: باید دست در دست یکدیگر تلاش کنیم تا کشور را به نقطه‌ای برسانیم که شایسته ملت بزرگ ایران است.

روحانی با اشاره به جایگاه شهدا و ارزش خون شهیدان و اهمیت و تاثیر قلم برنامه‌ریزان و مدیران جامعه در زندگی و سعادت مردم اظهار کرد: قلمی که برای رضایت خداوند، نجات مردم و تامین منافع نوشته می‌شود، به تعبیری بالاتر از خون شهداست و ارزش کاری هم که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان انجام دادند، این‌گونه باید محاسبه شود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اخیر و دستاورد کشور از نشست‌های مختلف با 1+5 تصریح کرد: مردم ایران و کشورهای دوست از این تفاهم به دست آمده خوشحالند و رقبای کم‌فکر و دشمنان جمهوری اسلامی ایران از نتایج حاصل شده، ناخرسند هستند.رئیس‌جمهور با انتقاد از این‌که برخی کشورها فکر می‌کنند اگر ایران موفق شود، به دنبال سلطه بر منطقه است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه قصد تجاوز به کشوری نداشته و ندارد و تاریخ معاصر ما مبین این واقعیت است، اما ما در برابر هر کسی که قصد تجاوز به حقوق مردم داشته باشد، از حقوق خود دفاع خواهیم کرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی، مذاکرات اخیر در لوزان سوئیس را پیچیده، دشوار و کم‌سابقه در تاریخ سیاسی کشور توصیف کرد و با اشاره به حضور همه قدرت‌های بزرگ نظامی و اقتصادی دنیا در این رویداد گفت: اگر سطح مذاکرات هسته‌ای ارتقا نمی‌یافت، هیچ‌گاه پیشرفت کنونی حاصل نمی‌‌شد.

روحانی ادامه داد: در این مذاکرات درخصوص فعالیت مرکز نطنز و جزئیات آن به توافق دست یافتیم، راجع به فردو و کلیاتش توافق شده است و پذیرفته شد که در اراک آب سنگین وجود داشته باشد. بدون تردید، گام‌های خوبی برداشته شده است، اما در مرحله تدوین توافق نهایی، کار دشواری پیش رو خواهیم داشت.

هیچ‌گاه درباره تعلیق تحریم صحبت نکردیم

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر لغو همه قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کشورمان خاطرنشان کرد: قرار ما در طول مذاکرات همواره لغو تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی بوده است و هیچ‌گاه در خصوص تعلیق تحریم مذاکره نکرده‌ایم و اگر این موضوع بود، تفاهمی صورت نمی‌گرفت.رئیس‌جمهور با اشاره به وجود اراده جدی طرفین برای دستیابی به توافق از طریق مذاکره ادامه داد: دنیا می‌داند هیچ راهی جز توافق و تفاهم با ایران وجود ندارد، زیرا مردم بزرگ، شجاع و مقاوم ایران با وجود سختی‌ها بر آرمان‌های خود ایستادگی کرده‌اند و آنها به این نتیجه رسیدند که این ملت تسلیم فشارها و تحریم‌ها نخواهد شد.

دکتر روحانی محبت اهل بیت(ع)، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و وحدت و همدلی را نعماتی بزرگ دانست و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب همواره در این خصوص از دولت حمایت کردند و ما برای ادامه راه نیازمند رهنمودهای ایشان و هماهنگی و مشورت با دیگر قوا هستیم تا به نقطه صلاح برای نظام برسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها