وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

جزئیات استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از آمادگی کامل 45 فرودگاه برای پذیرش و اعزام مسافران در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۷۸۱۹۷۷

رحمت‌الله مه‌آبادی دیروز در گفت‌‌و‌گو با ایرنا، افزود: به منظور آمادگی پذیرش و اعزام مسافران نوروزی در فرودگاه‌های کشور، از چند ماه پیش ستادهای پذیرش و اعزام مسافر در تمام فرودگاه‌ها تشکیل شده تا در ایام تعطیلات نوروزی روند پذیرش و اعزام مسافران در فرودگاه‌های کشور بدون هیچ مشکلی انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: سال گذشته در ایام تعطیلات نوروزی 21 هزار و 380 پرواز در سطح فرودگاه‌های کشور انجام شد که با 7 درصد رشد، تعداد آن در تعطیلات نوروزی به حدود 22 هزار پرواز افزایش می‌یابد.

وی صنعت هوانوردی را یک صنعت پیشرفته اعلام کرد و گفت: تمام فرآیندهای این صنعت باید طبق استانداردهای جهانی انجام شود. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: با آغاز سفرهای نوروزی هم‌اکنون مشهد، کیش و شیراز به عنوان پرترافیک‌ترین مقاصد پروازی در مسیرهای داخلی است و در عین حال فرودگاه مهرآباد نیز به عنوان پرترافیک‌ترین مبدا فرودگاه‌های کشور به حساب می‌آید.

مه‌آبادی افزود: هرچند تعداد پروازهای هوایی در ایام نوروز در مسیرهای داخلی و خارجی افزایش یافته، اما طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عملیات پذیرش و اعزام مسافران بدون هیچ مشکلی در فرودگاه‌های کشور انجام می‌شود.

وی درخصوص راه‌اندازی ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد، تصریح کرد: خوشبختانه این ترمینال با تلاش شبانه روزی همکاران ما در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد طی 40 روز و 25 میلیارد ریال هزینه برای انجام پروازهای نوروزی، آماده شده است.

بازرسی ۲۴ ساعته فرودگاه‌ها در ایام نوروز

درهمین حال، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در ایام نوروز بازرسی از فرودگاه‌های کشور به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود.

به گزارش فارس، مرتضی دهقان دیروز در حاشیه برنامه بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظارت بر شرکت‌های هوایی و موسسات هوانوردی به صورت مستمر در تمام فرودگاه‌ها انجام می‌شود اما در ایام تعطیلات نوروزی این نظارت‌ها افزایش بسزایی یافته تا مسافران هنگام ورود و خروج با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: طرح نوروزی سفرهای حمل و نقل هوایی از روزهای بیست‌وچهارم و بیست‌وپنجم اسفند آغاز و در تمامی ایام اغلب پروازهای نوروزی با نظم و انضباط خاصی در فرودگاه‌های کشور برقرار شده است.

وی بیان کرد: با وجود تقاضای زیاد در سیستم حمل و نقل هوایی اما هنوز در برخی از مسیرهای داخلی بلیت وجود دارد و متقاضیان می‌توانند برای خرید این بلیت‌ها اقدام کنند.

وی به انجام روزانه بیش از 200 پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: در این فرودگاه همه پروازها بدون هیچ مشکلی برقرار می‌شود ضمن آن‌که سه فروند هواپیما به عنوان هواپیمای جایگزین در این فرودگاه استقرار یافته است تا در شرایط لازم استفاده شود.

دهقان یادآور شد: پروازهای روزانه فرودگاه مهرآباد در ایام پیک سفر نظیر نوروز به بیش از 350 پرواز در روز رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها