یک عضو سابق نیروی هوایی آمریکا به تلاش برای پیوستن به داعش و کمک مادی به این گروه تروریستی متهم و بازداشت شده است.
کد خبر: ۷۸۱۸۹۱

به گزارش ایرنا، دادستان آمریکا مدعی شد تایراد نیتان وبستر پیو چهل و هفت ساله، اهل شهر نپتون نیوجرسی سعی داشت برای پیوستن به داعش به سوریه سفر کند. این رسانه نوشت: دادستان‌های آمریکا می‌گویند او پیش از دستگیری، بیش از یک سال در خاورمیانه زندگی و کار کرده بود. در اسناد مطرح شده علیه او در دادگاه ادعا شد که پیو برای رفتن به سوریه، به ترکیه سفر کرده بود اما در فرودگاه از ورود او جلوگیری شد. این اتهامات را لورتا لینچ دادستان فدرال در نیویورک اعلام کرد. به گفته دادستان‌ها، پیو در آمریکا متولد و بزرگ شده است.

براساس این بیانیه، پیو به عنوان متخصص هوانوردی و مکانیک در نیروی هوایی آمریکا خدمت کرده است. این پایگاه خبری در ادامه افزود: او پس از ترک ارتش، همین تخصص را در چند شرکت در آمریکا و خاورمیانه به کار گرفت. دادستان‌ها در اسناد دادگاه مدعی شده‌اند که او، دهم ژانویه با پروازی از مصر به ترکیه رفت. او حدود یک سال در مصر زندگی کرده بود. مقام‌های ترکیه پس از بازپرسی از او، مانع ورودش به خاک ترکیه شدند. پیو اجازه نداد مقام‌ها لپ‌تاپ او را جستجو کنند و همان روز با پروازی به مصر بازگردانده شد.

به نوشته این رسانه، مقام‌های مصری او را پس از ورود دستگیر کردند و متوجه شدند که بسیاری از وسایل الکترونیکی او عمدا آسیب دیده است. این منبع خبری نوشت: وقتی به او گفته شد که ممکن است به آمریکا مسترد شود، خواستار استرداد به هر کشور دیگری در خاورمیانه شد چون به گفته او «آمریکا از مسلمانان سیاهپوست خوشش نمی‌آید.»

مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند نامه‌ای را در لپ‌تاپ او که خطاب به همسرش نوشته بود پیدا کردند که در آن، از آرزوی خود برای «دفاع از کشورهای اسلامی» حرف زده است؛ آنها همچنین بیش از صد ویدئوی تبلیغاتی و نقشه‌ای از گذرگاه‌های میان ترکیه و سوریه یافتند. این رسانه نوشت: پیو، پانزدهم ژانویه از مصر به آمریکا بازگشت و یک روز بعد دستگیر شد. او با حداکثر 35 سال مجازات زندان روبه‌روست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها