بخش‌هایی از فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی در ویژه برنامه‌ تحویل سال شبکه قرآن پخش می‌شود

جزئیات برنامه‌های نوروزی تلویزیون

علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیما و مدیران شبکه‌های تلویزیونی دیروز در نشستی خبری برنامه‌های نوروزی تلویزیون را معرفی کردند.
کد خبر: ۷۸۰۳۶۹

در این نشست اعلام شد بخش‌هایی از فیلم «محمد رسول‌الله» ساخته مجید مجیدی در لحظه تحویل سال به همراه گفت‌وگو با او در لوکیشن فیلم از شبکه قرآن پخش می‌شود. علی ضیاء و احسان علیخانی هم اجرای برنامه‌های تحویل سال شبکه‌های یک و سه را به‌عهده دارند.

به گزارش جام‌جم، محمد احسانی، مدیر شبکه یک با اشاره به پخش سریال «فوق‌سری» در ساعت ۲۲ و بازپخش آن در ساعت‌های ۸ و 14 و 30 دقیقه گفت: گرچه موضوع این سریال نوروزی نیست، اما قصه جذابی دارد که حتما مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد.

برنامه «سین مثل سریال» امسال با عنوان جدید «روزگار مادری» ساعت 23 پخش می‌شود و علاوه بر سریال‌ها به فیلم‌هایی که به موضوع مادر پرداختند، توجه می‌کند. اجرای این برنامه به‌عهده امیرحسین مدرس است.

وی عنوان کرد: گزیده‌برنامه «حدیث سرو» و «نشان مهربانی» از دیگر برنامه‌های نوروزی شبکه یک است. همچنین برنامه «عید شرقی» آداب و آیین اقوام مختلف را مورد توجه قرار می‌دهد. برنامه تحویل سال شبکه یک با نام «اینجا آینده» ساعت ۲۰ با اجرای علی ضیاء پخش می‌شود که تا تحویل سال، ادامه خواهد داشت. مهمانان این برنامه را مردم از میان چهره‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و... انتخاب کرده‌اند.

احسانی اعلام کرد: سال ۹۴، سال بازگشت گروه کودک به شبکه یک خواهد بود و ما این کار را با پخش برنامه‌های تامینی در ایام نوروز آغاز خواهیم کرد. ساعت 15 و 30 دقیقه برنامه‌های خاطره‌انگیز قدیمی را برای کودکان پخش می‌کنیم. بعد از نوروز هم ساختار گروه کودک بهتر مشخص می‌شود.فیلم‌های سینمایی شبکه یک از سه‌شنبه بیست و پنجم اسفند همزمان با چهارشنبه‌‌سوری آغاز می‌شود و در مجموع ۲۱ فیلم در برنامه سینما یک معرفی و پخش می‌شود.

هر روز 2 فیلم در شبکه 2

محمدرضا جعفری‌جلوه، مدیر شبکه دو با اشاره به رویکرد اجتماعی این شبکه گفت: در دو روز پایانی سال ویژه‌برنامه چند ساعته «خوبی از خودتونه» با اجرای شهرام شکیبا پخش می‌شود.

«بهار در خانه» عنوان ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه دو است که از اذان مغرب تا اذان صبح پخش می‌شود. برای برنامه‌ تحویل سال نو دو مجری زن و مرد خواهیم داشت و از هنرمندان زوج و پدران و دختران هنرمند، ورزشکاران، فرهیختگان و بانوان موثر در جامعه دعوت خواهیم کرد.مدیر شبکه دو افزود: برنامه «کلاه قرمزی» از ششم فروردین هر شب ساعت 21 و برنامه‌ عمو پورنگ هر روز ساعت 16 و 30 دقیقه از این شبکه پخش می‌شود. هر روز ساعت 9 و 18 فیلم‌های انیمیشن و سینمایی به نمایش می‌‌گذاریم. مسابقه دستپخت‌های خودمانی، نشان برتر، کوی محبت و آیینه‌خانه از دیگر برنامه‌های نوروزی این شبکه است.جعفری‌جلوه در پاسخ به این‌که آیا عروسک‌های جدیدی به مجموعه کلاه قرمزی اضافه خواهد شد، توضیح داد: تعدد عروسک‌ها می‌تواند حضور عروسک‌های خوب قبلی را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ بنابراین اگر لازم باشد، عروسک‌ یا عروسک‌هایی به این برنامه اضافه می‌شود.

در حاشیه بعد از کوچه‌های خواب

میرحسینی، مدیر شبکه سه در ادامه نشست گفت: از هفته قبل رنگ و بوی این شبکه به سمت نوروز سوق داده شده و برخی از برنامه‌های زنده به استقبال نوروز رفته‌ است.

از سه‌شنبه پخش فیلم‌های سینمایی‌ آغاز خواهد شد و هر شب در مجموع ۱۹ فیلم ساعت 24 بامداد پخش می‌کنیم که از آثار سال‌های ۹۲ و ۹۳ سینمای ایران و کشورهای انگلیس، چین، آمریکا، اندونزی و هند انتخاب شده‌اند.

وی عنوان کرد: پخش سریال شش قسمتی با نام «کوچه‌های خواب» از بیست و نهم اسفند آغاز می‌شود و از ششم فروردین سریال «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری ساعت 23 و 15 دقیقه پخش می‌شود؛ نمایش این سریال تا ابتدای ماه رمضان ادامه خواهد داشت. برنامه تحویل سال با نام «بهار نارنج» با اجرای احسان علیخانی از ساعت ۱۹ تا 3 بامداد به مخاطبان ارائه خواهد شد.مدیر شبکه سه گفت: برنامه «گزارشگر برتر» در ادامه سری اول «آقای گزارشگر» پخش می‌شود. «به رنگ طلا» برنامه‌ای است که در حوزه ورزش و در حاشیه بازی‌های اینچئون تولید شده است.وی از تولید یک برنامه از سوی کارگردان فیلم «شیار ۱۴۳» خبر داد و گفت: نرگس آبیار، راوی و مستندساز برنامه «مهربانو» است. مسابقه «۱۰۳» نیز با اجرای مسعود روشن‌پژوه و خانم هاشمی پخش می‌شود. برنامه‌های «یادگاری»، «با من بخوان» و «آب و آیینه» نیز از دیگر برنامه‌های نوروزی این شبکه است. این شبکه در ایام نوروز فیلم های تبدیل‌شوندگان 4، اژدهای دریا، جنون سرعت، فرشته‌ها با هم می‌آیند الیما، گهواره‌ای برای مادر، سه ماهی، پمپی، کریش 3، سگ‌های پوشالی، بازی مرگبار، هابیت: نابودی اسماگ 1 و 2، بلوف 2014، فرار از جهنم و آقای 786 را پخش می‌کند.

سریال فرانسوی در شبکه 4

تقی‌ رستم‌وندی، مدیر شبکه چهار با اشاره به رویکرد علمی و فرهنگی شبکه‌ چهار گفت: با توجه به مناسبت ایام فاطمیه، فرهنگ‌سازی برای تکریم خانواده، احترام به مادر و جایگاه و شخصیت وی در برنامه‌های شبکه چهار گنجانده شده است. ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه چهار از 20 و 30 دقیقه آغاز می‌شود و اجرای آن به عهده رشید کاکاوند، فائزه نعمتی و شیرین صمدی است.

رستم‌وندی با اشاره به این‌که در شبکه‌ چهار، سریال ایرانی پخش نمی‌شود، گفت: در جدول پخش برنامه‌های شبکه چهار، چهار باکس نمایشی در نظر گرفته شده که سریال‌های خارجی هم به نمایش در‌می‌آید. یکی از این سریال‌ها به نام «پائولا» محصول 2011 فرانسه است. برنامه‌ نمای کوتاه به بررسی فیلم‌های کوتاه می‌پردازد که اجرای آن برعهده ابوالفضل جلیلی است. برنامه «سینما 94» بیش از 15 فیلم سینمایی برای ایام نوروز تدارک دیده است که از ساعت 15 تا 17 پخش می‌شود.

وی با اشاره به برنامه طنز «پیشگامان» افزود: این برنامه‌ طنزمحور شخصیت‌های کمدی دنیا را معرفی می‌کند و سه زمان برای پخش آثار مستند در نظر گرفته شده است.

وی درباره برنامه‌های گفت‌وگومحور شبکه‌ چهار بیان کرد: برای اولین بار امسال برنامه‌ «دنیای دانش» هر روز به مدت 30 دقیقه پخش خواهد شد. در سری برنامه‌های گفت‌وگو محور برنامه‌ مهربانی حول محور خانواده و مسائل شخصی و ارتباط با مادر خانواده پخش خواهد شد. برنامه‌ «و هنری دیگر است» هم به آموزش نقاشی می‌پردازد.

شبکه چهار پرونده پرخطر، جیمی پی، دورافتاده، آقای ترنر، استالینگراد، پایان ناخوشایند، ناشناس، آسمان محبوب، زندگی پادشاه، فریب بزرگ، چمدان، یک سطر واقعیت، بازگشت به خانه، باند پیکاسو را در ایام نوروز به مخاطبان خود ارائه می‌کند.

سر به راه در شبکه 5

در ادامه مجید زین‌العابدین، مدیر شبکه پنج نیز با اشاره به تغییر ماموریت این شبکه از حوزه استان تهران به عنوان شبکه سراسری که تغییر رویکرد آن را نیز به دنبال داشته، گفت: از بیستم اسفند برنامه «بهاری شو» با اجرای بهمن هاشمی و معصومی به استقبال نوروز رفته و برنامه «مثلث» با اجرای عبدالرضا امیراحمدی را نیز با رویکرد نوروز در حال پخش داریم.

وی افزود: پخش فیلم‌های سینمایی از سه‌شنبه آغاز خواهد شد و «لاک‌پشت‌های نینجا» در اولین روز به نمایش درخواهد آمد. برای شب تحویل سال نیز فیلم سینمایی «شب در موزه 3» را در نظر گرفتیم و اول فروردین فیلم «پسر آدم، دختر حوا» پخش می‌شود. در مجموع 33 فیلم را برای پخش تدارک دیده‌ایم. فیلم‌های بخش تماشاخانه ساعت 11 صبح و فیلم‌های سینمایی ساعت 13 و 30 دقیقه و تکرار آن ساعت یک و 30 دقیقه بامداد است.

مدیر شبکه پنج از پخش «سر به ‌راه» به عنوان سریال نوروزی این شبکه خبر داد و گفت: این سریال هر شب ساعت 20 و 15 دقیقه پخش می‌شود و بازپخش آن نیز ۳۰ دقیقه بامداد و ۱۰ صبح فردای آن روز خواهد بود. بعد از «سر به راه» نیز سریال «خاتون» کار مشترک با مرکز استان‌ها به مناسبت هفته زن و روز مادر از شبکه پنج پخش می‌شود.

زین‌العابدین عنوان کرد: «بچه‌های دیروز، بچه‌های امروز» با اجرای گیتی خامنه پخش خواهد شد. با توجه به این‌که می‌دانیم پخش برنامه‌های خاطره‌انگیز دهه ۶۰ برای مخاطبان امروز ممکن است جذاب نباشد، بخش‌ تازه‌ای را به این برنامه اضافه کردیم و عروسک پنگول و چرا و گروه رنگین‌کمان در برنامه حضور خواهند داشت. مستندهای شاخصی را ساعت ۱۵ هر روز پخش می‌کنیم و برنامه «ایوان بهار» هر شب از برج میلاد به نمایش درخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه «تاکسی تهران»، برنامه «پنجره» و برنامه موسیقی‌محور «ساعت ۲۵» نیز در جدول پخش نوروزی قرار دارد. عنوان برنامه سال تحویل نیز «فرش بهشت» است که به تهیه‌کنندگی محمد قنبری پخش می‌شود و برای اجرای آن نیز با چند مجری صحبت کردیم که حضور محمد سلوکی از همه قطعی‌تر است.

شبکه 5 فیلم ‌های جدال در تاریکی، تشنه سرعت 2، پرورو کوچولو در مسابقه سورتمه‌رانی، پلیس‌بازی، پدینگتون، فراری، هشدار برای کبری11 – عملیات مخوف، شک معقول، شب در موزه3، دزدان دریایی، یک روز سخت، هیجان‌زندگی، من هنوز آلیس هستم و لاک‌پشت‌های نینجا برای پخش نوروزی در نظر گرفته است.

گفت و‌گو با مجیدی در زمان تحویل سال

بهرام محمدی‌نیا، مدیر شبکه قرآن سیما با اشاره به ویژه برنامه 11 ساعته تحویل سال از این شبکه گفت: این برنامه با نام «هفت سلام» که برگرفته از قرآن است از اذان مغرب شروع می‌شود و تا اذان صبح ادامه پیدا می‌کند. اجرای برنامه به عهده ربیعی، صنعتی، ایزدی و امیری است. مسابقه پیامکی با محوریت قرآن برگزار می‌کنیم و از مخاطبان می‌خواهیم تا از قرآن سر سفره هفت‌سین عکس‌های متنوع گرفته و برایمان ارسال کنند.

وی ادامه داد: گفت‌وگو با آقای رنجبر، کارشناس دینی درباره دعای سمات از دیگر بخش‌های برنامه‌ تحویل سال است. امسال قصد داریم با اماکن مقدس از جمله حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، شاهچراغ، مسجد جمکران و حرم عبدالعظیم حسنی ارتباط برقرار کنیم و در فواصل برنامه تحویل سال پخش می‌کنیم. در این برنامه دختر شهید تهرانی‌مقدم که حافظ کل قرآن است، حضور دارد. مستندی از روستایی تهیه کردیم که اهالی آن حافظ قرآن هستند. سری به آسایشگاه‌ جانبازان می‌زنیم.

مدیر شبکه قرآن از پخش بخش‌هایی از فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی از این شبکه خبر داد و گفت: با آقای مجیدی در لوکیشن‌های فیلم محمد(ص) گفت‌وگو کرده‌ایم که پخش خواهد شد.

چشمه‌های جاری، گل باغ خورشید، مسابقه تلفنی فردوس، بشری، شگفتی‌های آفرینش، دردانه، شمیم و روزهای بهاری از دیگر برنامه‌های شبکه قرآن برای نوروز است.

امیر تاجیک، مدیر شبکه مستند که پیش از این در نشست خبری، ویژه برنامه‌های نوروز این شبکه را تشریح کرده بود، در سخنان کوتاهی گفت: شبکه مستند برای اولین بار ویژه برنامه تحویل سال به مدت سه ساعت را تدارک دیده است. یک ساعت از این برنامه از حرم امام رضا(ع) پخش خواهد شد. همچنین یادی از کسانی می‌کنیم که لحظه حلول سال جدید کنار ما نیستند.

گفت‌وگو با فرزندان شهدای هسته‌ای و برنامه «یک هفت‌سین، یک هنرمند» از دیگر برنامه‌های شبکه مستند برای نوروز است.

وی ادامه داد: 80 درصد مستندهایی که در ایام نوروز پخش می‌کنیم، برای اولین بار است از این شبکه به نمایش در‌می‌آید.

در ادامه آبتین مهدی‌پور، مدیر شبکه سلامت از ضبط برنامه تحویل سال در بیمارستان و گفت‌وگو با پزشکان شیفت، خبر داد و تاکید کرد: ما پیام‌های آموزشی مورد نیاز مخاطبان را در قالب برنامه‌های کوتاه در اختیار آنها قرار می‌دهیم. برنامه‌ای را نیز با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی در پنج قسمت آماده کرده‌ایم. تکریم سالمندان موضوع دیگری است که به آن می‌پردازیم. برنامه «کوله‌بار» نیز با موضوع حضور پزشکان در دوران دفاع مقدس پخش می‌شود. سواد راه روشن، مسابقه سلامت، سپیدار و اورژانس از دیگر برنامه‌های نوروزی این شبکه است.

حسین ساری، مدیر شبکه آموزش نیز گفت: شبکه ما برنامه سال تحویل و سریال ندارد. ما برنامه‌هایی از جمله «زندگی ما قصه نبود»، «مشاعره فاطمی»، «قند پهلو» با حضور شاعران افغانستان و تاجیکستان و «دستان» با اجرای عباس سجادی را در ساعات پایانی شب پخش خواهیم کرد. نمایش برنامه «سفید» نیز در ایام نوروز ادامه خواهد داشت.

در پایان این نشست، محمد حسام‌پور، مدیر تامین برنامه شبکه نمایش به پخش آثار نمایشی جدید در سال ۹۴ از این شبکه اشاره کرد و افزود: ما گلچینی از سینمای ملل را برای پخش در نوروز آماده‌ کرده‌ایم. همچنین از ششم فروردین، ساعت ۱۹ سریال «خانواده کیمچی» را پخش می‌کنیم که بازیگر معروف سریال جومونگ در آن ایفای نقش کرده است. ساعت ۲۲ بازپخش سریال «نشانی» ساخته رامبد جوان را در نظر گرفته‌ایم. در روز سال تحویل شبکه نمایش از ساعت ۲۰ تا ۲ بامداد، سه فیلم سینمایی را در جدول پخش خود قرار داده است.

شبکه افق هم سریال آسمان من به کارگردانی محمدرضا آهنج را یک روز در میان ساعت 18 پخش می‌کند و هر چهار ساعت آن را بازپخش می‌کند. فیلم‌های چ، بوسیدن روی ماه و فرش باد هم از این شبکه پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها