روحانی در کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا:

مذاکرات مقتدرانه در برابر قدرتهای جهان افتخار ملی است

رئیس‌جمهوری با بیان این‌که در سال‌های اخیر رنج مردم فلسطین، غزه، لبنان و کل منطقه از ظلم و جنایات صهیونیست‌ها افزایش یافته، تاکید کرد: امنیت و ثبات کشورهای خاورمیانه، زمانی به حد قابل قبول خواهد رسید که فشارهای بین‌المللی و منطقه‌ای، به صورتی هماهنگ، رژیم صهیونیستی را وادار کند که دست از تجاوز و جنایات خود بردارد.
کد خبر: ۷۷۷۸۵۹

به گزارش سایت ریاست‌جمهوری، حسن روحانی عصر دیروز در دیدار ناصرجوده، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اردن، با تاکید بر این‌که کشورهای منطقه باید برای حل و فصل معضلات و مشکلات دست به دست هم دهند، اظهار کرد: ایجاد امنیت و ثبات پایدار در منطقه در صورتی امکان‌پذیر است که تمامی کشورهای منطقه سهم و نقش مثبت خود را ایفا کنند.

روحانی با اشاره به حضور شمار زیادی از پناهجویان فلسطینی در اردن و میزبانی خوب ملت و دولت این کشور در سالیان دراز گذشته، اظهارداشت: همواره آماده ایم تا در زمینه احقاق حقوق کامل ملت فلسطین، آینده و استقلال فلسطین و آزادی قدس شریف همکاری و همفکری داشته باشیم.

رئیس‌جمهوری با بیان این‌که در شرایط کنونی شاهد معضلات و مشکلات فراوانی در منطقه هستیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها به دنبال تقویت امنیت، ثبات و توسعه منطقه است. مشکلات منطقه فقط توسط کشورهای منطقه قابل حل و فصل است و همگرایی و همکاری جمعی در این زمینه خواست مشترک ملت‌ها است.

روحانی با بیان این‌که تروریست‌های جنایتکار به هیچ کس رحم نمی‌کنند، به جنایت تروریست‌ها در قتل فجیع خلبان اردنی اشاره کرد و گفت: این گونه جنایات قلب انسانیت را متاثر کرده و بار دیگر ثابت می‌کند که تروریسم یک خطر همگانی است.همچنین وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار وزیر خارجه اردن‌گفت: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند توجه کشورهای منطقه را از مسائل اصلی به مسائل فرعی تغییر دهد که توجه به این ترفند اسرائیلی‌ها به نفع همگان در منطقه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف در دیدار ناصر جوده، وزیر امور خارجه اردن ضمن تاکید بر لزوم ادامه گفت‌وگوها و همکاری‌ کشورهای منطقه درباره افراطی‌گری و تروریسم افزود: اقدامات تروریستی وحشیانه که نمونه آن را در مرگ خلبان اردنی شاهد بودیم قابل قبول نیست و باعث خدشه به تصویر اسلام می‌شود.

وی ادامه داد: آنان علاوه بر جرایمی که مرتکب می‌شوند، تلاش می‌کنند بین ما تفرقه ایجاد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها