معاون وزیر جهاد کشاورزی از تلاش این وزارتخانه برای سهمیه‌ای شدن ثبت سفارش و واردات محصولات اساسی کشاورزی از سال آینده خبر داد و گفت: این اقدام به‌منظور جلوگیری از واردات بی‌رویه این اقلام انجام خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۱۴۱۰

عباس کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: درصددیم از سال آینده به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا ثبت‌سفارش و واردات محصولات اساسی کشاورزی مانند برنج، شکر و... به اندازه نیاز داخلی و با در نظر گرفتن میزان تولید داخلی، سهمیه‌بندی شود تا دیگر شاهد ادامه واردات این محصولات به کشور حتی پس از اعلام ممنوعیت نباشیم.

وی درباره احتمال سهمیه‌ای شدن ثبت سفارش و واردات برنج در سال آینده نیز گفت: با وجود اعلام ممنوعیت ثبت سفارش برنج شاهد ادامه واردات این محصول هستیم که نشان می‌دهد این واردات مربوط به ثبت‌سفارش‌های صورت گرفته از قبل بوده است، زیرا براساس استعلام‌های صورت گرفته از گمرک جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه ثبت‌سفارشی در این بازه زمانی انجام نشده است.

به گفته وی با توجه به این‌که برنج جزو محصولات با قابلیت انبارداری بالاست، سیاست فصلی و تعرفه‌ای برای تنظیم واردات این محصول کارایی لازم را ندارد و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی، سیاست‌ سهمیه‌ای واردات برنج را بررسی می‌کنند که در صورت رسیدن به نتیجه مناسب، آن را به وزیر جهاد کشاورزی برای بررسی و تصویب اعلام خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها