دانشگاه تهران روز سه شنبه میزبان است

برگزاری همایشی برای بررسی وضعیت « خدمت سربازی»

در پی انتشار اخباری درباره محرومیت از دریافت گذرنامه برای مشمولانی که با پرداخت جریمه ریالی از خدمت سربازی معاف شده‌اند، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح این خبر را تکذیب کرد.
کد خبر: ۷۶۹۶۸۵

به گزارش ایسنا، موسی کمالی، درباره این‌که گفته می‌شود مشمولان دارای هشت سال غیبت و بیشتر از آن، پس از پرداخت جریمه ریالی دیگر امکان گرفتن گذرنامه و خروج از کشور را نخواهند داشت، اظهار کرد: چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد و تمام مشمولانی که دارای هشت سال غیبت یا بیشتر از آن هستند پس از پرداخت جریمه ریالی از سربازی معاف خواهند شد و کارت معافیت به آنان داده می‌شود، بنابراین آنان نیز می‌توانند مانند دیگر افرادی که وضع سربازیشان مشخص شده برای دریافت گذرنامه خود اقدام کنند.

افزون بر این ابراهیم کریمی، جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا نیز درباره مشمولانی که اصل مدرک تحصیلی خود را در اختیار ندارند، بیان کرد: مشمولانی که اصل مدرک تحصیلی خود را در اختیار ندارند، می‌توانند با مراجعه به مرکز آموزشی که در آن تحصیل می‌کردند، گواهی معتبری را که اثبات کند مدرک خود را اخذ کرده‌اند، دریافت کنند. البته این گواهی باید به تائید و امضای مرکز آموزشی مذکور رسیده باشد.

وی ادامه داد: گواهی دریافت شده بیانگر آخرین مدرک تحصیلی مشمول غایب است و این دسته از افراد می‌توانند با ارائه این مدرک در کنار دیگر مدارک موردنیاز، نسبت به پیش‌ثبت‌نام جریمه ریالی مشمولان غایب اقدام کنند.

کریمی درباره مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام ابراز کرد: برای ثبت درخواست، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، اصل آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی معتبری که شرح آن داده شد، اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزندان به همراه چند قطعه عکس و ده هزار تومان وجه نقد از متقاضیان دریافت می‌شود.

براساس این گزارش ثبت‌نام از مشمولان غایبی که تا پایان سال 94 مدت غیبتشان از سربازی به هشت سال یا بیشتر از آن می‌رسد از پانزدهم بهمن آغاز شده و این افراد در صورت تمایل به پرداخت جریمه ریالی می‌توانند تا پانزدهم اسفند امسال به تمامی دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند و ثبت‌نام اولیه را انجام دهند. مشمولان خارج از کشور نیز می‌توانند با مراجعه به سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌های جمهوری اسلامی یا از طریق مراجعه اقوام درجه یک خود به دفاتر پلیس +10 در مدت مذکور درخواست خود را ثبت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها