وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه پرسش و پاسخ در حاشیه نشست امنیتی مونیخ در رابطه با انتقادات صورت‌گرفته از برخی موارد در مذاکرات، از جمله پیاده‌روی او با جان کری وزیر خارجه آمریکا در حاشیه مذاکرات ژنو، گفت: «فکر می‌کنم باید درک کرد که ایران کشوری تک‌صدا نیست... من به منتقدان این حق را می‌دهم که از من انتقاد کنند.»
کد خبر: ۷۶۸۷۵۷

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف در این نشست که با مجریگری «دیوید ایگناتیوس» تحلیلگر روزنامه واشنگتن‌پست برگزار شد، ادامه داد: «در ایران بی‌اعتمادی گسترده‌ای نسبت به غرب و آمریکا وجود دارد و به همین دلیل هم تک تک اقدامات ما از سوی مردم و پارلمان بدقت رصد می شود.»

وی ادامه داد: «به دلیل سابقه‌ای که وجود دارد، از جمله حمایت از صدام و همچنین سرنگون کردن حکومتی قانونی در ایران و موارد دیگر، اقداماتی که ما انجام می‌دهیم، مورد موشکافی قرار می‌گیرد. من آماده‌ام تا به پارلمان بروم و توضیح بدهم... آنها این حق را دارند که انتقاد کنند و به غرب بدبین باشند.»

ظریف درباره احتمال تمدید مذاکرات هسته‌ای هم گفت: «معتقدم که تمدید مذاکرات جاری برای هیچ‌یک از طرفین مفید نخواهد بود و همه انرژی من و همکارانم روی رسیدن به توافق در مدت تعیین شده خواهد بود.»

وی افزود: «می‌خواهیم در شش هفته آینده، بر رسیدن به یک راهکار تمرکز کنیم و نه بر شکست... باید به موفقیت برسیم، اما اگر شکست بخوریم، مردم ایران ما را متهم نخواهند کرد، بلکه کسانی را متهم خواهند کرد که درخواست‌های زیاده‌خواهانه از ایران دارند.»

ظریف در واکنش به این گفته ایگناتیوس که عنوان کرد تحریم‌ها به صورت گام به گام لغو می‌شود، گفت: «در برنامه اقدام مشترک بحث اقدامات متقابل مطرح است، اما هیچ اشاره‌ای به لغو گام به گام تحریم‌ها، نشده است. لغو تحریم‌ها شرط توافق است.»

وی ادامه داد: «اگر هم به توافق نرسیم، پایان دنیا نخواهد بود. ما تلاش‌ خود را کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم. فکر نمی‌کنم تمدید کمکی کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها