مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۹۰ درصد پوشاک خارجی قاچاق از طریق امارات عربی متحده و چین وارد کشور می‌شود.
کد خبر: ۷۶۵۶۷۷

به گزارش واحد مرکزی خبر، گلنار نصراللهی در نشست خبری مشترک با تشکل‌های صنایع نساجی با تاکید بر این‌که دیوار بلند تعرفه باعث ترغیب قاچاق می‌شود، افزود: صنعت نساجی کشور مشکلی با واردات پوشاک و محصولات نساجی با کیفیت خارجی که حقوق گمرکی می‌پردازد، ندارد بلکه مشکل این صنعت محصولاتی است که بدون پرداخت حقوق گمرکی به کشور قاچاق می‌شود و توان رقابت را از تولیدکننده داخلی می‌گیرد. وی با بیان این‌که سهم پوشاک داخلی از بازار کشور 50 تا 60 درصد است، اظهارکرد: در جلسات سه گانه‌ای که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشتیم، قرار شد کمیته راهبردی حمایت از تولیدات صنایع نساجی با هدف مبارزه با کالای قاچاق تشکیل و فعال شود. نصراللهی به موضوع تعرفه ترجیحی با ترکیه اشاره و تصریح کرد: انعقاد این توافق‌نامه به این معنی نیست که درهای کشور روی محصولات نساجی و پوشاک ترکیه باز شده، بلکه حقوق ورودی پوشاک ترکیه مشمول پرداخت 120 درصد تعرفه است. وی به برگزاری نمایشگاه صنعت نساجی و پوشاک ترکیه در تهران اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه که همزمان با نمایشگاه صنعت نساجی و پوشاک کشور برگزار می‌شود، بدون حق فروش است و فقط به ارائه توانمندی‌های دو کشور در این عرصه می‌پردازد.

نصراللهی یادآور شد:‌ ارزش تجارت جهانی صنعت نساجی و پوشاک در دنیا 709 میلیارد دلار است و با توجه به ارزش افزوده بالای صنعت نساجی و پوشاک در دنیا و ایران و همچنین اشتغالی که ایجاد می‌کند، لازم است به این صنعت دیرپا در کشور توجه بیشتری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها