«هنری کیسینجر»، «مادلین آلبرایت» و «جورج شولتز»، سه وزیر خارجه پیشین آمریکا روز پنجشنبه با حضور در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا که به ریاست «جان مک‌کین» سناتور جمهوریخواه برگزار شد در مورد چالش‌های پیش روی سیاست خارجی آمریکا از جمله مذاکرات هسته‌ای با ایران، صحبت کردند.
کد خبر: ۷۶۵۲۸۸

به گزارش فارس، کیسینجر که حضورش در این نشست با اعتراض فعالان صلح مواجه شد، بار دیگر اظهاراتش در رابطه با گسترش نفوذ ایران در منطقه را مطرح کرد. وی گفت: وقتی در مورد همکاری سیاسی با ایران صحبت می‌کنیم، نمی‌توان فقط بر اساس توافق هسته‌ای که به واسطه حذف تحریم‌ها مورد علاقه ایران است، قضاوت کرد. کیسینجر در بخش دیگری از این نشست به روند مذاکرات هسته‌ای با ایران پرداخت و از پذیرش حق غنی‌سازی ایران، ابراز تأسف کرد و گفت توان غنی‌سازی ایران باید برچیده می‌شد.

شولتز، وزیر خارجه دولت «رونالد ریگان» هم بخش زیادی از اظهارات خود را به اتهام‌زنی به ایران اختصاص داد و تهران را به حمایت از تروریسم و تلاش برای ساخت تسلیحات هسته‌ای متهم کرد.

وی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای، گفت: «ما به آنها حق غنی‌سازی اعطا کردیم. آنها همین حالا این حق را به دست آورده‌اند، فقط داریم در مورد میزان آن بحث می‌کنیم. فکر می‌کنم باید از خود پرسید که هدف آنها چیست. هدف آنها این است که از شر تحریم‌ها خلاص شوند. کارشان هم خوب بوده.» در بخش دیگری از این نشست هم آلبرایت، وزیر خارجه دولت «بیل کلینتون» به اظهار نظر پرداخت و از تلاش برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران، انتقاد کرد. آلبرایت در این رابطه خطاب به سناتورهای حامی این طرح، گفت: «اعمال هزینه‌های بیشتر بر ایران، پیش از شکست مذاکرات، اقدامی اشتباه خواهد بود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها