یک تحلیلگر نظامی اسرائیل: واکنش حزب‌‌‌الله می‌تواند در ابعاد گسترده در مرزهای شمالی انجام شود

وحشت صهیونیست‌ها از پاسخ احتمالی حزب‌الله

شهادت شش نفر از اعضای حزب‌الله لبنان بخصوص جهاد مغنیه، فرزند شهید عماد مغنیه که روز یکشنبه در القنیطره اتفاق افتاد، صهیونیست‌ها را از پاسخ احتمالی حزب‌الله وحشت‌زده کرده است.
کد خبر: ۷۶۱۳۳۰

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به همین نکته نوشتند: «روزهای خوش اسرائیل به پایان رسیده است.»

روز گذشته پیکر این شهیدان در لبنان تشییع و به خاک سپرده شد. جنبش حزب‌الله لبنان با تائید این حمله اعلام کرد در حمله اسرائیل به بلندی‌های جولان در خاک سوریه شش عضو این گروه به شهادت رسیده‌اند.

بنا بر برخی گزارش‌ها، حداقل یک ایرانی عضو سپاه هم در این حمله به شهادت رسیده است. بیانیه رسمی سپاه که دیروز منتشر شد، نام او را سردار الله‌دادی معرفی کرد.

تلویزیون المنار، در گزارش خود گفت: این افراد در جریان یک عملیات شناسایی و بازدید از منطقه القنیطره جان خود را از دست داده‌اند.

بنابر گزارش‌ها، جهاد مغنیه، پسر عماد مغنیه، از فرماندهان پیشین حزب‌الله هم در میان شهدای این حمله بوده است. عماد مغنیه از رهبران نظامی عالی‌رتبه حزب‌الله بود که سال ۲۰۰۸ در اثر انفجاری در سوریه به شهادت رسید.

هرچند اسرائیل به ترور او اعتراف نکرد، اما از همان ابتدا انگشت اتهام به سوی این رژیم رفت و حزب‌الله رژیم صهیونیستی را مسئول این ترور معرفی کرد. جهاد مغنیه بارها به ایران سفر کرده و در تعدادی از عکس‌ها در کنار سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه دیده شده است.

روابط عمومی حزب‌الله لبنان برای جلوگیری از هرگونه شایعه‌پراکنی و تشتت خبری، اسامی شهدای عصر یکشنبه را به این ترتیب اعلام کرد: 1ـ شهید محمد احمد عیسی «ابوعیسی»، متولد عربصالیم، سال 1972، متاهل و دارای چهار فرزند 2ـ شهید جهاد عماد مغنیه ملقب به جواد، متولد طیردبا، سال 1989، مجرد 3ـ شهید عباس ابراهیم حجازی معروف به سیدعباس، متولد سال 1979، متاهل و دارای چهار فرزند 4ـ شهید محمدعلی حسن ابوالحسن معروف به کاظم، متولد عین قانا، سال 1985، مجرد 5 ـ شهید غازی علی ضاوی معروف به دانیال، متولد الخیام، سال 1988، متاهل و دارای یک فرزند 6 ـ شهید علی حسن ابراهیم معروف به ایهاب، متولد یحمرالشقیف، سال 1993 و مجرد.

در این میان منابع صهیونیستی ادعا کرده بودند فردی به نام ابوعلی الطباطبایی که فرمانده نیروهای هجومی حزب‌الله معرفی شده، نیز در بین این افراد بوده است، اما در فهرست ارائه شده از سوی حزب‌الله لبنان نام چنین فردی وجود ندارد. حتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد هدف اصلی موشکباران القنیطره واقع در جنوب سوریه، ابوعلی الطباطبایی یکی از مقامات ارشد نظامی حزب‌الله لبنان بوده است.

منطقه القنیطره به لحاظ جغرافیایی واقع در محیط بلندی‌های اشغالی جولان سوریه و نزدیک به مناطق اشغالی فلسطین (اسرائیل) است.

همچنین این منطقه در نزدیکی «درعا» و مرزهای اردن از یک سو و از سوی دیگر مشرف به مرزهای جنوبی لبنان است.

القنیطره فاصله چندانی با الجلیل و مابعد الجلیل ندارد. الجلیل از شهرهای اشغالی است که سیدحسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود گفته بود اگر جنگی با اسرائیل اتفاق افتد، حزب‌الله قادر به تصرف این شهر است. منطقه القنیطره بتازگی از چنگ تروریست‌های وابسته به داعش پاکسازی شده بود.

وحشت در سرزمین های اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته از ترس و وحشت شهرک‌نشینان مناطق شمال سرزمین اشغالی در مرز با لبنان خبر دادند.

این نگرانی به دلیل پاسخ احتمالی مقاومت به تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه است. همچنین رژیم صهیونیستی سفارتخانه‌های خود در سراسر جهان را به حالت آماده‌باش درآورد.

رژیم صهیونیستی در محافل رسمی خود از تجاوز بالگرد نظامی به منطقه القنیطره سوریه و موشکباران کاروان عناصر حزب‌الله لبنان در این منطقه سخن به میان نیاورد، اما رسانه‌های این رژیم بخش گسترده‌ای از مطالب خود را به این موضوع اختصاص دادند.

در این میان بررسی ابعاد واکنش احتمالی حزب‌الله لبنان به یکی از مهم‌ترین محورهای بررسی در رسانه‌های صهیونیستی تبدیل شده است. شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی عنوان اصلی بخش اخبار خود را به این حمله اختصاص داده و به نقل از منابع خارجی نوشت، در این حمله موفق به از بین ‌بردن یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان شده است. این فرد فرمانده نیروهای هجومی حزب‌‌الله بوده و شخصی است که اسرائیل او را مسئول برنامه‌ریزی حمله احتمالی آینده حزب‌الله به شمال سرزمین‌های اشغالی می‌دانست، علاوه بر این، فرزند عماد مغنیه نیز در این حمله شهید شده است. منظور از این فرمانده نیروهای هجومی «ابوعلی الطباطبایی» است که حزب‌الله پیشتر خبر شهادت او را تکذیب کرد.

الون بن دیوید، تحلیلگر نظامی اسرائیل در مورد واکنش احتمالی حزب‌الله به این حمله گفت، ارزیابی‌ اسرائیلی‌ها نشان می‌دهد حزب‌الله به این حمله واکنش نشان خواهد داد، اما این واکنش فوری و اتوماتیک‌وار نخواهد بود. حزب‌الله این موضوع را بررسی کرده و در مورد زمان و مکان واکنش تفکر خواهد کرد. این واکنش می‌تواند در مزارع شبعا صورت گرفته یا این‌که در ابعاد گسترده در مرزهای شمالی انجام شود.

در همین حال یک ژنرال رژیم صهیونیستی حمله موشکی این رژیم به القنیطره و ترور تعدادی از عناصر مقاومت لبنان را با اهداف انتخاباتی مرتبط دانست. به گزارش تسنیم، ژنرال یوآف گالنیط در اظهاراتی در گفت‌وگو با شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، زمان‌بندی حمله موشکی به القنیطره برای ترور رهبران حزب‌الله لبنان تصادفی نیست. این ژنرال اسرائیلی به مورد مشابه ترور رهبران مقاومت از جمله ترور احمد الجعبری، فرمانده گردان‌های القسام در سال 2012 با اهداف انتخاباتی اشاره کرد.

واکنش‌ها

در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه و به شهادت رساندن اعضای حزب‌الله لبنان، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: هرگاه گام‌هایی رو به جلو در جهت تحقق ثبات برداشتیم، اسرائیل وارد میدان شد تا اوضاع را آشفته کند.

مقتدا صدر، رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شماری از مبارزان حزب‌الله اعلام کرد خون این شهدا آغاز نابودی رژیم صهیونیستی است.

در این بیانیه آمده است: خبر شهادت فرزند مقاومت لبنان، شهید قهرمان جهاد مغنیه فرزند حاج رضوان را با اندوه، عزت و افتخار دریافت کردیم. وی با شهادت خود باب جهاد در برابر دشمن اسرائیلی را روی همرزمان خود گشود، همان‌طور که پدرش برای تمامی مردان مقاومت همچون مشعل (هدایت) بود.

از ایران نیز علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در نقض حاکمیت دولت سوریه و به شهادت رساندن جمعی از رزمندگان حزب‌الله در منطقه القنیطره را محکوم کرد و گفت: این اقدام بدون شک در ادامه همکاری با تروریست‌های تکفیری صورت گرفته است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز اقدام تجاوزکارانه دیروز رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه را بشدت محکوم کرد و گفت: حیات رژیم صهیونیستی در ایجاد بحران، تنش و التهاب است و همواره بر این اساس عمل می‌کند و از هر چه منطقه را به سوی آرامش ببرد، نگران است.

از سوی دیگر، عمران الزعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه گفت: تجاوز رژیم‌صهیونیستی به سوریه، همدستی اسرائیل با تروریست‌های تکفیری را برملا کرد.

گروه‌ مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به القنیطره، خواستار واکنش جدی حزب‌الله لبنان به این اقدام شدند.

سازمان جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای گفت: خون شهدای حزب‌الله، مژده پیروزی فلسطین و اسلام است. روزنامه النهار چاپ لبنان نیز در گزارشی نوشت: همه نیروهای حزب‌الله منتظر بیانیه مفصل مسئولان این حزب در پاسخ به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی و حمله هوایی به منطقه القنیطره هستند. پایگاه اینترنتی العهد لبنان نیز گزارش داد، واکنش حزب‌الله به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی حتمی و حساب‌شده خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها