قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در بخشی از پاساژ معروف علاءالدین به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز فروش تلفن همراه تهران و کشور در روزهای اخیر بحث‌های مختلفی را برانگیخته است. پیروز حناچی، معاون معماری وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با جام‌جم نقطه نظراتش را در این باره بیان می‌کند.
کد خبر: ۷۵۶۰۵۸

نظر شما درباره تخریب و قلع و قمع بخش‌های غیرقانونی پاساژ علاءالدین چیست؟

ما خوشحالیم که کمیسیون ماده 100 پس از مدت‌ها چشم‌پوشی از تخلفات ساخت و ساز در ازای دریافت پول، بالاخره در یک مورد قاطعانه عمل کرد؛ حال آن‌که این کمیسیون مدت‌ها بود که دستور تخریب صادر نمی‌کرد. اما سوالاتی در این باره وجود دارد؛ مثلا سوال اینجاست که اضافه کردن یک طبقه به این پاساژ معروف اصولا چگونه زیر چشم شهرداری منطقه و شهرداری اصلی ممکن شده است؟ ما نیز مثل بسیاری افراد چنین ابهاماتی داریم.

چطور وقتی اشخاص عادی به طور غیرقانونی آجر روی آجر می‌گذارند ،بلافاصله شهرداری خبردار شده و اقدام به برخورد و تخریب می‌کند، اما شهرداری منطقه در طول ساخت و ساز، از اضافه کردن یک یا دو طبقه غیرقانونی به یک چنین پاساژ مهمی در تقاطع خیابان جمهوری و حافظ خبردار نشده یا اقدام قانونی را بموقع انجام نداده است؛ اینها ابهاماتی است که شهرداری باید آن را شفاف کند.

یعنی به نظر شما در مجموعه شهرداری در این‌باره تخلفی صورت گرفته است؟

قطعا، شهردار منطقه و شهرداری کل باید در این‌باره پاسخگو باشند.

موضوع دیگر این که بسیاری از مالکان یا اجاره‌کنندگان این واحدهای صنفی غیرمجاز اکنون ضرر مالی می‌دهند.

این موضوع به نوع قرارداد آنها با مالک مجموعه علاءالدین برمی‌گردد که ظاهرا دقت لازم روی محتوا و اسناد قانونی نشده است، بنابراین مالک پاساژ باید در این زمینه پاسخگو باشد.

موضع وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی معماری و شهرسازی در این‌باره چیست؟

ما به طور کلی به نظام مدیریت شهری از نظر کیفیت برخورد با تخلفات ساخت و ساز انتقاد داریم، بنابراین امیدواریم مدیریت شهری یک چنین قاطعیتی را درباره تمام موارد مطروحه در کمیسیون ماده 100 انجام دهد تا شائبه‌ها درباره مورد خاص علاءالدین برطرف شود.

همچنین انتظار می‌رود اگر در مجموعه شهرداری هنگام ساخت قسمت‌های غیرقانونی علاءالدین چشم‌پوشی یا تخلفی صورت گرفته، برخورد لازم صورت گیرد تا ماجرا یکطرفه نباشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها