معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز:

فرودگاه باری و خط 2 قطار شهری در کرج بزودی راه اندازی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از راه‌اندازی فرودگاه باری و بهره‌برداری خط 2 قطار شهری کرج در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۷۵۳۹۴۲

هیربد معصومی با اشاره به اخذ مجوز انتشار 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت قطار شهری کرج، اظهار کرد: بانک مرکزی مجوز انتشار یکصد میلیارد تومان را صادر کرد، همچنین 50میلیون یورو نیز در فاینانس برای قطار شهری کرج تامین اعتبار شد و امیدواریم بهره‌برداری از مرحله یک خط 2 قطار شهری کرج که قرار بود سال 89 انجام شود، بزودی به سرانجام برسد. وی همچنین از راه‌اندازی فرودگاه باری استان به عنوان طرحی که موقعیت ممتازی برای البرز به همراه خواهد داشت، یاد کرد و افزود: حمل بار از طریق این فرودگاه تحول قابل قبولی را در عرصه اقتصاد استان ایجاد می‌کند.

معصومی در عین حال تغییر مدیریت‌ها در استان البرز را آسیب جدی برای توسعه این استان دانست و گفت: این خطه به لحاظ عمرانی در وضع بسیار ضعیفی قرار دارد.

هیربد معصومی، با بیان این که استان البرز در قبال تهران نقش خوابگاه را ایفا می‌کند، افزود: باید تلاش کنیم تا این کارکرد خوابگاهی کاهش پیدا کند؛ از همین رو در جلسه‌ای که چندی پیش با برخی فرماندهان جنگ تحمیلی داشتیم، از آنان به دلیل تجربه و تخصصشان در زمینه مدیریت استراتژیک و بحران تقاضای همکاری کردیم.این متخصص در امور شهرسازی، ضمن انتقاد از طراحی اتوبان شهید همت، از ترافیک برون شهری و درون شهری کرج به عنوان دو دغدغه اساسی مسئولان استان نام برد و گفت: بر اساس نقشه کنونی امتداد همت به میدان امام حسین(ع) می رسد و با احداث یک پل روی رودخانه کرج به سمت چالوس می‌رود که اگر ترافیک سنگین اتوبان همت به میدان امام حسین(ع) برسد، با مشکل ترافیکی بسیار بزرگی مواجه خواهیم بود، اما در نهایت طرح مذکور به این صورت تغییر پیدا کرد که وزارت راه و شهرسازی کمربند شمالی را از کلاک تا بیلقان تکمیل کند و از روی رودخانه پل بزنیم و در نقطه غربی رودخانه تحویل شهرداری بدهیم.

وی ادامه داد: کمربند شمالی نیز از شمال عظیمیه ادامه یافته و در منطقه چهارباغ به پایان می رسد. برای کمربند جنوبی نیز قرار شد از حریم شمالی راه‌آهن با پنج متر فاصله استفاده شود که بزودی عملیاتی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها