وزیر دفاع در گفت‌وگو با شبکه العالم، در پاسخ به پرسشی درباره جایگاه کشورمان میان کشورهای جهان از نظر قدرت موشکی گفت: ایران میان کشورهای دارای توان موشکی دارای جایگاه مناسبی است و پس از آمریکا، روسیه و چین قرار دارد.
کد خبر: ۷۵۱۵۲۸

به گزارش فارس، سردار حسین دهقان افزود: ما متناسب با تهدیدات احتمالی علیه کشور، تلاش کرده‌ایم برد موشک‌هایمان را افزایش دهیم و در این زمینه به بردهای لازم رسیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون تلاش می‌کنیم تا دقت اصابت موشک‌ها و ماندگاری آنها را افزایش دهیم و موشک‌هایمان را رادارگریز کنیم.

دهقان همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات وزیر خارجه عراق مبنی بر این‌که کشورش مانعی ندارد که هواپیماهای ایرانی مواضع داعش را در این کشور هدف قرار دهند و این‌که آیا هواپیماهای ایرانی بر فراز عراق پرواز کرده و مواضع داعش را هدف قرار داده‌اند، اظهار کرد: امنیت برای ما مهم است، حتی اگر جریانی خارج از مرزهای ما بخواهد تهدیدی را برای ما ایجاد کند. خط قرمز ما امنیت ملی ماست.

وی تأکید کرد:ما این را صراحتا اعلام کردیم که در عراق عتبات متبرکه خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، اگر داعش یا هر جریان مسلحی بخواهد این مراکز را تهدید کند، جمهوری اسلامی ایران وارد عمل خواهد شد. دهقان در پاسخ به پرسشی درباره کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش و واقعیت نقش ایران در زمینه مقابله با داعش در عراق گفت: به‌طور طبیعی در سوریه و عراق ما با دولت‌ها برای حفظ ثبات و امنیت آنان همکاری می‌کنیم؛ ما ثبات و امنیت در سوریه و عراق را در جهت ثبات و امنیت منطقه می‌دانیم. دهقان افزود: در بعد سلاح و تجهیزات معمولا دولت‌هایشان از ما خرید می‌کنند و در بعد آموزش و مشاوره در خدمت ارتش و نیروهای مقاومت سوریه، لبنان و عراق هستیم و این را خیلی روشن و صریح اعلام کردیم.

وی درباره گزارش‌هایی درباره حضور سردار قاسم سلیمانی در عراق و فرماندهی عملیاتی مانند عملیات جرف‌الصخر گفت: حتی اگر سردار سلیمانی در آن جا حضور پیدا کرده و می‌کند، باز هم از موضع مشاوره، راهنمایی و آموزش است؛ ما نیرویی را به عنوان نیروی ایرانی در سوریه و عراق مستقر نکرده‌ایم، افرادی نیز که در آنجا حضور یافته‌اند جهت مشاوره و آموزش هستند، تا به سازماندهی و آموزش کمک کنند و در زمینه طرح‌های عملیاتی مشاوره دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها