گروه تروریستی داعش برای تامین بخشی از منابع مالی فعالیت‌های خود، به قاچاق اعضای بدن انسان روی آورده است.
کد خبر: ۷۵۱۴۳۸

به گزارش واحد مرکزی خبر، روزنامه انگلیسی دیلی‌میل فاش کرد، این گروه تروریستی که در یک سال گذشته از قاچاق نفت و موادمخدر، میلیون‌ها دلار کسب کرده است، فروش اعضای بدن انسان را به عنوان روشی دیگر برای کسب درآمد انتخاب کرده است.

این روزنامه افزود: داعش از چند ماه پیش اقدام به استخدام پزشکان خارجی برای بیرون کشیدن اعضای داخلی انسان‌ها نه‌فقط از سربازان کشته شده؛ بلکه از گروگان‌های زنده از جمله کودکان اقلیت‌های دینی در عراق و سوریه می‌کند.

روزنامه دیلی‌میل چاپ انگلیس با اشاره به اخبار هولناک گزارش خبری به نقل از دکتر سیروان موصلی، پزشک گوش وحلق و بینی عراقی نوشت: داعش از پزشکان خارجی برای مدیریت شبکه گسترده تجارت اعضا و جوارح انسان از بیمارستانی در شهر موصل در شمال عراق که تحت کنترل آنهاست، استفاده می‌کند و این شبکه در ابتدای کار خود سود بسیار زیادی برده است.

این روزنامه تاکید کرد: داعش بخشی را اختصاص به قاچاق اعضا و جوارح انسان داده است که فقط مسئولیت آن فروش قلب، کبد و کلیه‌های انسان در بازار سیاه بین‌المللی سودآور است. موصلی در این گزارش گفته که در مدت اخیر شاهد اقدام غیر عادی در داخل مراکز پزشکی از طریق استفاده از جراحان عرب و خارجی در موصل بوده که در عین حال از اختلاط آنها با پزشکان محلی جلوگیری می‌شد و اطلاعات به دست آمده، حاکی از فروش اعضا و جوارح انسان در این شبکه بود. این گزارش می‌افزاید: عمل‌های جراحی در داخل یکی از بیمارستان‌ها انجام می‌شود، سپس اعضا و جوارح انسان‌ها بسرعت از طریق شبکه‌های متخصص در این زمینه انتقال داده می‌شود.

دکتر موصلی افزود: اعضا و جوارح سربازان کشته شده بعلاوه زخمی‌هایی که حال وخیمی دارند و افراد گروگان گرفته شده بسرعت در بیمارستان از بدن آنها خارج و به شبکه‌های تجارت اعضای بدن انسان منتقل می‌شود. این گزارش می‌افزاید: بیشتر اعضا و جوارح از سوریه و عراق به کشورهای همسایه از جمله ترکیه قاچاق شده و به باندهای جنایتکار فروش اعضا به مشتریان مشکوک در سراسر جهان فروخته می‌شود. براساس گزارش‌های بین‌المللی رژیم صهیونیستی نیز اعضای بدن فلسطینیان اسیر و حتی کشته‌شدگان آنها را به مبالغ قابل توجهی در بازار سیاه بین‌المللی اعضا و جوارح آدمی می‌فروشد.

شهر نینوای عراق نیز به گذرگاهی برای صادرات هروئین تولید شده در افغانستان به کشورهای اروپایی تبدیل شده است. پیشروی سریع و انتقال و سازماندهی تروریست‌های داعش بین مرزهای سوریه و عراق و ترکیه و دستیابی این گروه به انواع سلاح، مهمات و تجهیزات پیشرفته، بدون در اختیار داشتن منابع مالی و تسلیحاتی و حمایت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی امکان‌پذیر نیست و به عقیده کارشناسان، گروه تروریستی داعش اکنون در مقایسه با دیگر گروه‌های تروریستی از حمایت‌های بیشتری در این زمینه برخوردار است.

تکفیری‌های داعش علاوه بر قاچاق اعضای بدن، منابع دیگری هم برای تامین عملیات‌های خود دارند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که داعش به روش گروه‌های مافیایی از طریق آدم‌ربایی، سرقت، موادمخدر و پولشویی درآمد کسب می‌کند. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در ده سپتامبر سال جاری میلادی در یک سخنرانی، به بهانه راهبرد مبارزه با تکفیری‌های داعش، خواستار تشکیل ائتلافی بین‌المللی شد. با وجود حملات هوایی آمریکا و چند کشور غربی ـ عربی دیگر در عراق و سوریه، بسیاری از تحلیلگران میزان موفقیت و اثرگذاری این حملات در ضربه زدن به داعش را ناچیز ارزیابی کرده‌اند.

همزمان با انتشار گزارش دیلی‌میل، روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که داعش صد نفر از اعضای خارجی خود را که از مقرهای خود در شهر رقه سوریه گریخته بودند، اعدام کرده است. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعضای داعش در رقه اعلام کرده‌اند که این گروه یک پلیس نظامی تشکیل داده است تا اعضای خارجی خود را که گزارش ارائه نمی‌کنند، تحت فشار بگذارد. همچنین ده‌ها منزل ویران شده و شمار زیادی از اعضای داعش دستگیر شده‌اند و برخی اعضای داعش نیز به علت حقایق درگیری‌ها در سوریه دچار سرخوردگی شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها