همزمان با انتشار اخباری مبنی بر ارائه یک راه‌حل جدید برای بحران سوریه و ادامه تلاش‌های دی میستورا، فرستاده دبیرکل سازمان ملل متحد و گفت‌وگوهای متعدد او، گفته می‌شود بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در سفری به مسکو نتایج این تلاش‌ها را بررسی خواهد کرد.
کد خبر: ۷۴۸۲۱۲

به گزارش ایسنا، روزنامه لبنانی السفیر به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه پس از برگزاری جشن‌های سال جدید میلادی به مسکو سفر می‌کند.

این روزنامه در گمانه‌زنی‌های خود مدعی شده که اسد قرار است در این سفر درباره طرحی صحبت کند که براساس بخشی از آن وی از برخی اختیارات خود انصراف داده و مذاکراتی میان دولت و مخالفان برگزار شود.

به گزارش السفیر، اسامی مطرح شده برای مذاکرات، معاذ الخطیب رئیس پیشین ائتلاف مخالفان، حسن عبدالعظیم دبیر هیات هماهنگی مخالفان، قدری جمیل معاون نخست‌وزیر سابق ائتلاف مخالفان به همراه 12 حزب کرد و نیز برخی گروه‌های تندرویی است که هیچ ارتباطی با داعش ندارند. این طرح به هیچ وجه شامل مذاکره با جبهه النصره نمی‌شود، بلکه شامل تشکیل دولتی در آینده به ریاست معاذ الخطیب است که بیشتر آن از مخالفان بوده و بتواند با اصلاح قانون اساسی برای انتخابات پارلمانی آینده مقدمه‌چینی کند.

براساس ادعای این روزنامه، در این طرح، اسد وزارت دفاع به همراه سه دستگاه امنیتی، نیروی هوایی و امنیت نظامی کشور را در اختیار داشته و برای تعیین وزیر کشور از بین مخالفان نیز هیچ مانعی وجود نخواهد داشت. این طرح شامل بازگرداندن برخی افسران ارتش آزاد سوریه به فعالیت و مطرح کردن نام مناف طلاس برای برعهده گرفتن سمت وزیر دفاع است. درباره این طرح و محتویات آن هنوز هیچ مقام رسمی ابراز نظر نکرده است و تنها می‌تواند حاصل برخی گمانه‌زنی‌های روزنامه السفیر یا منابع در دسترس این روزنامه باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها