مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: در گذشته سن اعتیاد زنان بالا بود و این افراد از مخدرهای سنتی استفاده می‌کردند، اما امروز متوسط سن اعتیاد زنان به 27 سال کاهش یافته که اغلب نیز به مخدرهای صنعتی گرایش دارند.
کد خبر: ۷۴۴۳۸۱

به گزارش ایسنا، فهیمه فرهمندپور با اشاره به این که امروز 10 درصد معتادان جامعه زنان هستند، افزود: زمانی مساله اعتیاد مردانه تلقی می‌شد طوری که اگر مرد خانواده معتاد می‌شد، زن خانواده را نگه می‌داشت، اما وقتی زن معتاد می‌شود، خانواده عملا از دست می‌رود.

وی به پدیده زنانه‌تر شدن الگوی مهاجرت نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروزه دختران برای تحصیل به شهرها می‌آیند و در آنجا ماندگار می‌شوند که حاصل این امر زندگی مجردی است که می‌تواند معضلات خاص خود را به‌دنبال بیاورد.

مشاور وزیر کشور با اشاره به این که باید به زنان به‌عنوان یک جریان برای بهبود وضع و ظرفیتی عالی برای پیشرفت کشور نگاه کرد، توضیح داد: برخی مردان تصور می‌کنند مشکلات حوزه زنان، موضوعی زنانه است، اما تا زمانی که چنین نگرشی وجود داشته باشد، مسائل حوزه زنان و خانواده حل نخواهد شد.

فرهمندپور، ازدواج و طلاق را سرفصل اساسی مشکلات زنان برشمرد و تصریح کرد: نرخ ازدواج در جامعه در حال کاهش و نرخ طلاق رو به افزایش است، در حالی که متوسط سن ازدواج نیز رو به بالا و متوسط سن طلاق در حال کاهش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها