بندهای هزینه ساز قبوض گاز خانگی اعلام شد

جزئیات جریمه و تخفیف در فروش گاز

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: مشترکان می‌توانند با مراجعه به ادارات محلی و منطقه‌ای گاز، قبوض گاز خود را به صورت قسطی پرداخت کنند.
کد خبر: ۷۴۳۹۴۷

همه‌ساله با فرارسیدن روزهای سرد سال و افزایش میزان مصرف گاز، هزینه قبض‌های گاز مشترکان نیز افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

اجرای هدفمندی یارانه‌ها و بالا رفتن گازبهای مصرفی نیز عامل دیگری بوده که هزینه درج شده در قبوض را افزایش داده است.افزایش گازبهای قبوض در موارد متعددی با نارضایتی و گلایه مشترکان پرمصرف مواجه شده و شرکت ملی گاز نیز با اتخاذ راهکارهایی درصدد کاهش فشار مالی قبوض برآمده است. قسط‌بندی قبوض گاز از راهکارهایی است که شرکت ملی گاز پس از شروع هدفمندی یارانه‌ها در پیش گرفته و براساس آن درصورت درخواست مشترکان و موافقت ادارات محلی گاز، پرداخت قبوض به صورت اقساط انجام می‌شود.

در این‌باره مجید بوجارزاده، سخنگوی شرکت ملی گاز در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به ادامه اجرای طرح قسط‌بندی قبوض گاز در زمستان سال جاری می‌گوید: مشترکانی که دارای مشکلات مالی هستند،‌ می‌توانند گازبهای خود را به صورت قسطی پرداخت کنند.وی افزود: این مشترکان می‌توانند با مراجعه به ادارات گاز محلی و منطقه‌ای، درخواست قسط‌بندی را مطرح کرده و این ادارات نیز تا سه قسط، قبوض را قسط‌بندی می‌کنند.

رفع محدودیت گازرسانی به بخش سی ان جی

در همین حال، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: محدودیت بخش سی ان جی کشور که از پنجشنبه ششم آذر به دلیل کاهش فشار شبکه گاز رخ داده بود، از ظهر دیروز برطرف شد و اکنون روزانه ٢٠ میلیون متر مکعب گاز به بیش از 2٢٥٠ جایگاه تحویل می‌شود.

مجید بوجارزاده در گفت‌وگو با شانا اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف و کاهش فشار شبکه گاز، امکان ورود ضایعاتی از جمله دوده و آب به رگلاتور گاز وجود دارد به همین دلیل در بخش سی ان جی محدودیت موقتی ایجاد شد و در حال حاضر این محدودیت به صورت کامل برطرف شده است.

وی افزود: این محدودیت در بخشی از ایستگاه‌های سی ان جی اعمال شده بود.وی با اشاره به مصرف گاز کشور در بخش‌های مختلف، خاطرنشان کرد: در ٢٤ ساعت گذشته ٨٢ میلیون متر مکعب گاز به بخش نیروگاهی و ٧٠ میلیون متر مکعب نیز به صنایع عمده کشور تحویل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها