دولت در مصوبه‌اش بارشد 30 درصدی قیمت نان موافقت کرده است

انتشار مصوبه افزایش قیمت نان و سکوت دولت

درحالی که جزئیات مصوبه هیات دولت برای افزایش حداکثر ۳۰ درصدی قیمت نان منتشر شده، دولت در این باره سکوت کرده و باز هم زمینه را برای اظهارات ضد و نقیض آماده کرده است.
کد خبر: ۷۴۳۰۶۶

به گزارش مهر، در این مصوبه آمده است: به منظور مدیریت، هدایت و تصمیم‌گیری چگونگی اصلاح کیفیت و تعیین قیمت‌ها (از جمله هزینه‌های تبعی و قیمت تمام شده) و تهیه طرح جامع مرحله‌ای اصلاح نظام یارانه گندم، آرد و نان و نظارت بر حسن اجرای مصوبات، عملکرد استانداران و کارگروه‌های استانی و نظارت بر بازرسی گندم، آرد و نان، کارگروهی به ریاست معاون اجرایی رئیس‌جمهور و عضویت وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دادگستری، امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رئیس اتاق اصناف ایران تشکیل می‌شود.

در همین حال، کارگروهی در هر استان به ریاست استاندار تشکیل می‌شود. همچنین قیمت آرد و نان در شهرستان‌های هر استان در کارگروه استانی تصویب و با تایید استاندار اجرا می‌شود.

این مصوبه افزود: قیمت فروش گندم از اول آذر ماه ۱۳۹۳ برای نانوایی‌های یارانه‌ای درب سیلو و انبارهای تحت اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران سراسر کشور از قرار هر کیلوگرم 6650 ریال تعیین و برای سایر متقاضیان گندم، براساس قیمت تمام شده محاسبه می‌شود. همچنین قیمت انواع نان از اول آذرماه ۱۳۹۳، حداکثر به میزان ۳۰ درصد برای جبران تعدیل قیمت گندم و افزایش دیگر هزینه‌های دو سال اخیر کارخانجات آسیابانی و نانوایی‌ها نسبت به قیمت‌های رسمی و مصوب سال ۱۳۹۲ در سراسر کشور افزایش می‌یابد، همچنین در جهت بهبود کیفیت نان و ایجاد رقابت سالم بین واحدهای نانوایی سنتی، آزادپز، فانتزی، نان صنعتی، حجیم و نیمه‌حجیم حداقل ۲۰ درصد مجموع آرد مصارف نانوایی با قیمت غیریارانه‌ای اختصاص خواهد یافت. قیمت فروش نان این واحدها، با هدف رقابت و ارتقای کیفیت، از شمول قیمت‌گذاری مستثناست.

سکوت دولت

در همین حال تاکنون هیچ یک از مقامات رسمی دولت در وزارت صنعت، معدن و تجارت یا وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص اعلام نظر نکرده‌اند و ترجیح داده‌اند موضوع را به سکوت برگزار کنند.

با این حال یک مقام مسئول ناشناس با تائید این‌که افزایش ۳۰درصدی قیمت نان از اول آذر مصوبه هیات وزیران است، به تسنیم گفت: دولت بنا به مصالحی فعلا جلوی ابلاغ و اجرای این مصوبه را گرفته است.

وی تصریح کرد: این مصوبه هنوز به نانوایی‌ها ابلاغ نشده و افزایش 30 درصدی قیمت نان هم رسما از اول آذر عملیاتی نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها