چگونه شعار « ایرانی! جنس ایرانی بخر» را محقق کنیم؟

کیفیت ؛ حلقه گمشده اقتصاد مقاومتی

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در گزارشی اعلام کرد: میانگین نمره منفی خودروهای سواری در مهر امسال 1.5 درصد افزایش یافت که ناشی از روند نزولی کیفی خودروهای جک (J5) و تیباست.
کد خبر: ۷۴۲۲۲۴

به گزارش ایرنا، براساس بررسی‌های به عمل آمده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خودروی سوزوکی گراند ویتارا محصول شرکت ایران خودروی خراسان در صدر و خودروی MVM110 محصول شرکت مدیران خودرو در انتهای جدول رده‌بندی کیفی خودروهای سواری تولید داخل قرار گرفتند. همچنین گزارش تحلیلی ارزشیابی خودروهای ساخت داخل در مهر امسال حاکی است در بخش عیوب فنی و عملکردی، خودروهای سایپا ایکس 131 و تیبا بیشترین نمرات منفی را کسب کردند.

همچنین در بخش تزئینات و مونتاژ، خودروهای ام.وی.ام 110 و پژو 405 بیشترین نمرات منفی را به خود اختصاص دادند. در ضمن شاهد افزایش 2.1 درصدی میانگین نمره منفی این بخش، نسبت به ماه قبل هستیم که از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند روبه نزول، مربوط به خودروهای ام.وی.ام 530 و لیفان 620 است.

در بخش بدنه نیز خودروهای ام.وی.ام 110 و سایپا ایکس 131 بیشترین نمرات منفی را کسب کردند، همچنین میانگین نمره منفی بخش بدنه نسبت به ماه قبل روند نزولی 1.8 درصدی را تجربه کرد که بیشترین تغییر مربوط به خودروهای پژو 206 و پارس تندر است. در بخش رنگ، میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل 12.2 درصد تنزل یافت که عمدتا مربوط به افزایش نمره منفی خودرو‌های پژو 206 و تندر 90 ایران خودرو در این بخش است.

همچنین خودروهای جک (J5)، جک (J5) اتوماتیک، لیفان ایکس 60 و پژو پارس مازندران بیشترین نمرات منفی را در بخش رنگ کسب کردند. تعداد ایرادهای مهم و اساسی به میزان قابل توجه 115.4 درصد افزایش یافت که اغلب مربوط به خودروهای سایپا ایکس 131 پارس خودرو و سمند است.

این گزارش افزود: طی ارزیابی‌های انجام شده در مهر امسال در بخش سواری شاهد افول 13.4 درصدی تولید نسبت به ماه قبل بودیم که کاهش تولید خودروی تندر90 از جمله عوامل اصلی، در ایجاد این روند نزولی است.

حضور ۲۵ کشور در همایش صنعت خودرو ایران

در همین حال اعلام شد تاکنون شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی از ۲۵ کشور جهان از جمله آلمان، ایتالیا و ژاپن برای حضور در دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، نمایندگان تمام شرکت‌های مذکور که در دهم آذر امسال به ایران می‌آیند در سطح مدیران عامل و قائم‌مقام برای حضور در دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران ثبت‌نام کرده‌اند.

براساس این گزارش، حضور مدیران شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی از کشورهای آلمان، هند، ایتالیا، چین، فرانسه، ژاپن، کره‌جنوبی، مکزیک، نیجریه، سوئیس، ترکیه، سوئد، بلژیک، اتریش، امارات متحده عربی، اسپانیا، قزاقستان، روسیه، کانادا، پرتغال، کوبا، اوکراین، عربستان، سودان و تایوان برای حضور در این همایش قطعی شده است. تعداد مهمانان خارجی که در این همایش حضور خواهند یافت از 400 نفر عبور کرده و نشان از اهمیت بازار و صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی ایران در سطح منطقه است. در دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو، ضمن بررسی سند استراتژی صنعت خودرو، نسبت به نحوه حضور و پیش نیازهای جلب سرمایه‌گذاری در این بخش از صنعت، بحث و بررسی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها