اگرچه مشکل کم‌آبی در بسیاری از روستاهای کشور وجود دارد، اما مشکل آب شش روستای منطقه زیودار پلدختر به گونه‌ای است که در برخی مواقع روستاییان مجبورند برای تهیه آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به شهر مراجعه کنند و دانش‌آموزان مجتمع این منطقه نیز به دلیل مشکل یادشده با خود آب به مدرسه می‌برند.
کد خبر: ۷۴۱۲۹۷

رسول آزادی، دهیار این روستا با بیان این‌که مدت هشت سال است چشمه روستا به دلیل بارندگی‌های کم و خشکسالی‌های متوالی خشک شده است، گفت: البته شرکت آب و فاضلاب روستایی حدود دو سال پیش مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان برای تامین آب آشامیدنی روستاهای منطقه زیودار هزینه کرد، ولی از این پروژه آبرسانی فقط لوله‌کشی و منبع آب آشامیدنی نصب شده و دو سال است که پروژه به حالت تعطیل درآمده است.

حاتم هاشمی‌زاده، عضو شورای روستای سرنجه زیودار نیز با بیان این‌که اهالی روستاهای منطقه باید برای تهیه آب آشامیدنی به روستای زورانتل یا شهر پلدختر بروند، گفت: تهیه آب آشامیدنی به این شکل علاوه بر اتلاف وقت و انرژی و پیمودن مسافت، موجب متحمل شدن ضرر و زیان روستاییان شده و خطرات جاده هم مزید بر علت است.

کیومرث آزادی، ساکن روستای لیتبر زیودار پلدختر نیز با اشاره به این‌که اهالی روستا سال ۸۵ هزینه انشعاب آب آشامیدنی پرداخت کرده‌اند، ولی هیچ‌گونه اقدام عملی صورت نگرفته است، تصریح کرد: ۳۶۰ دانش‌آموز مجتمع شهید باقرنژاد سرنجه زیودار با مشکل آب آشامیدنی روبه‌رو هستند که این تعداد دانش‌آموز به وسیله بطری آب با خود به آموزشگاه می‌برند که گاهی موجب می‌شود کتاب‌های آنها خیس شود.

صمد چراغی‌پور، بخشدار معمولان نیز در این باره گفت حدود 3000 نفر در روستاهای تاق عباسعلی، سرنجه، لیتبر، زیر انبار و غیره ساکن هستند که از یک چشمه معروف به چشمه «لیت انبار» آب آشامیدنی خود را به صورت سنتی و از درون مخزن با یکسری شبکه غیراستاندارد تامین می‌کنند. این روستاها زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی قرار ندارد و تاکنون آب بها هم پرداخت نکرده‌اند که قرار است با احداث شبکه و خط انتقال جدید زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی قرار گیرند تا هم آب بها بپردازند و هم دولت به آنها خدمات ارائه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها