نمایشگاه نقاشیخط و خطاطی مهدی فلاح برای نخستین بار در ایران برگزار شده است

«نغمه قلم» به روایت استاد خوشنویسی و آواز

نمایشگاه «هفته سوم» شامل آثاری از استادان هنر نقاشی خط ایران از جمله زنده‌یاد رضا مافی، افجه‌ای، احصایی، شیرازی، جباری و... است که در خانه هنرمندان ایران برپاست.
کد خبر: ۷۳۶۰۷۵

به گزارش مهر، نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران، از روز گذشته شاهد افتتاح چهار نمایشگاه در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی بود که از آن میان افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشیخط با عنوان «هفته سوم» با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان این هنر همراه بود.

نمایشگاه «هفته سوم» با ارائه آثاری از هنرمندان بزرگی چون زنده‌یاد رضا مافی، نصرالله افجه‌ای، محمد احصایی، علی شیرازی، صداقت جباری، عین‌الدین صادق‌زاده، عذرا عقیقی بخشایشی، علیرضا آستانه و بابک رشوند، توانست عده زیادی از هنرمندان، مجموعه داران و علاقه‌مندان هنر را در یک جمعه سرد و خلوت پاییزی به خانه هنرمندان ایران بکشاند. در این نمایشگاه در مجموع 15 اثر در ابعاد مختلف و با تکنیک‌های مختلف در معرض نمایش و فروش قرار گرفته است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گروهی، تعدادی از هنرمندانی که آثارشان به نمایش درآمده است، در نگارخانه «ممیز» حاضر شدند. نصرالله افجه‌ای یکی از مهم‌ترین چهره های این نمایشگاه درباره ارائه آثارش در این نمایشگاه گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه، آثاری هستند که حرفی برای گفتن دارند و از تکنیک‌های خوبی نیز برخوردارند. من برای این‌که در این نمایشگاه شرکت کنم، کاری در دست نداشتم و از این نظر بی‌بضاعت بودم، این است که به دو کار نسبتا کوچک از دو دوره مختلف بسنده کردم.

بابک رشوند، از جوانان عرصه نقاشیخط که دو اثر در این نمایشگاه دارد نیز درباره این نمایشگاه اظهار کرد: با توجه به اسامی هنرمندان این نمایشگاه و مارکت هنری آنها، به نظر من این نمایشگاه مجموعه‌ای قوی است. این هنرمندان افرادی هستند که همگی درصد بالایی از فروش را دارند، مارکت خوبی دارند و کاملا شناخته شده هستند، از مرحوم مافی تا استادان معاصر که آثارشان جزو ده رتبه اول نقاشیخط ایران جای دارد. حضور من و دو هنرمند دیگر به عنوان جوان‌ترها در این نمایشگاه اتفاق خوبی است که شامل حال ما شده است.

او افزود: فکر می‌کنم هم کارها و سبک و سیاق جوان‌ها در این نمایشگاه دیده می‌شود و هم سبک و سیاق بزرگانی که در تکنیک و سبک خود تثبیت شده هستند.

علی شیرازی، یکی دیگر از هنرمندان شناخته‌شده نقاشیخط که دو اثر از وی در این نمایشگاه به نمایش درآمده، در این باره بیان کرد: باید به این فکر نو و مدیریت نمایشگاه تبریک گفت که چنین ارتباط خوبی با هنرمندان دارد و براحتی می‌تواند از هنرمندان آثاری برای نمایش و فروش بگیرد و جمع‌آوری کند.

او با اشاره به آثارش در این نمایشگاه، افزود: هر دو اثری که از من در این نمایشگاه به نمایش درآمده است متعلق به مجموعه‌داران مختلف است که البته اگر دست به دست شده باشد من از آن بی‌اطلاع هستم.

در افتتاحیه این نمایشگاه، هنرمندانی چون شیرین اتحادیه، عنایت‌الله نظری‌نوری، نصرالله افجه‌ای، علی شیرازی، عین‌الدین صادق‌زاده، صداقت جباری، بابک رشوند، علیرضا آستانه، حسین محجوبی، ویکتور دارش، بهزاد شیشه‌گران، عباس مشهدی‌زاده، امیر صادق‌تهرانی، کورش قاضی‌مراد، سهیل محمودی، بهرام حنفی، مهدی فلاح و... حضور داشتند. همزمان با افتتاح این نمایشگاه، نمایشگاه عکس‌های پریناز آل‌آقا با عنوان «لحظه‌های ناب تاریکی»، مجسمه‌های پویا جمالی، عکس‌های هادی نوید با عنوان «پرنده‌های من» نیز در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها