منابع هندی اعلام کردند که پالایشگاه‌های این کشور 500 میلیون دلار از بدهی نفتی هند به ایران را در قالب اقساط توافق ژنو پرداخت کردند.
کد خبر: ۷۳۵۲۶۸

به گزارش رویترز، منابع صنعتی هندی خبر دادند، پالایشگاه‌های هند پرداخت 900 میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده درآمدهای نفتی ایران بر اساس توافق موقتی ژنو را روز گذشته تکمیل کردند.یکی از این منابع آگاه گفت، نخستین قسط 400 میلیون دلاری هند ماه گذشته تسویه شد و دیروز شرکت‌های پالایشگاهی هندی دومین قسط 500 میلیون دلاری را پرداخت کردند.

به گفته این منابع هندی، هر کدام از شرکت‌های پالایشگاهی مانگالور و پتروکمیکال و اسار اُیل، نزدیک به 220 میلیون دلار و شرکت ایندین اُیل نیز حدود 60 میلیون دلار و شرکت هیندوستان پترولیوم حدود پنج میلیون دلار از 500 میلیون دلار این قسط را پرداخت کرده‌اند.

پالایشگاه‌های هندی حدود 45 درصد پرداخت‌های نفتی خود را به روپیه و از طریق یک بانک محلی انجام می‌دادند. ایران از این پول برای پرداخت پول کالاهای وارداتی از هند استفاده می‌کرد.

به گزارش فارس، مبالغ پرداخت شده از سوی هند اقساط سوم و چهارم ایران برای تمدید توافق موقتی ژنو به شمار می‌رود که قرار بود به ترتیب بیست و ششم شهریور و هجدهم مهر ماه پرداخت شود.

قسط سوم به مبلغ 400 میلیون دلار از سوی هند در تاریخ بیست و نهم مهر ماه به حساب بانک مرکزی ایران در امارات واریز شد. به این ترتیب، قسط سوم با تاخیر 35 روزه و قسط چهارم به مبلغ 500 میلیون دلار با تاخیر 27 روزه به ایران پرداخت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها