طی دو هفته اخیر در ایران

580 قاچاقچی دستگیر شدند

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، از کشف بیش از هفت تن مواد مخدر طی دو هفته گذشته و دستگیری 68 قاچاقچی در این رابطه خبر داد.
کد خبر: ۷۳۳۲۶۶

به گزارش ایرنا، علیرضا جزینی افزود: کل کشفیات موادمخدر طی این مدت، 7493 کیلوگرم انواع موادمخدر بوده که ماده مخدر تریاک با 6190 کیلوگرم و هروئین با 149 کیلوگرم بیشترین مقدار کشفیات را به خود اختصاص داده‌ است، همچنین از این کشفیات 1055 کیلوگرم مواد مکشوفه حشیش، 24 کیلوگرم آن شیشه و 74 کیلوگرم آن مواد پیش‌ساز بوده است.

به گفته این مقام مسئول، طی این مدت، 68 قاچاقچی دستگیر شدند که هفت نفر از آنان زن بوده‌اند.

وی عنوان کرد: استان کرمان با کشف 2854 کیلوگرم تریاک، بیشترین مقدار کشفیات تریاک را طی این مدت داشته و رتبه‌های بعدی به استان فارس با کشف 940 و کرمانشاه با 800 کیلوگرم تریاک تعلق دارد. جزینی با اشاره به نحوه کشفیات مواد مخدر اظهار کرد: مواد مخدر مکشوفه با استفاده از کنترل محورهای مواصلاتی، پایانه‌های مسافربری، ایستگاه‌های راه‌آهن و بازرسی منازل به انجام رسیده و حاصل 30 مورد اقدام عملیاتی و هفت مورد اقدام اطلاعاتی بوده است.

وی از برگزاری دوره آموزش «مدیریت مورد» برای مددکاران اجتماعی خبر داد و عنوان کرد: «مدیریت مورد» به مراقبت‌های لازم پس از خروج معتادان بهبودیافته از مراکز ماده 16 اطلاق می‌شود که برای مددکاران اجتماعی برگزار خواهد شد.

جزینی تاکید کرد: در باره آموزش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد، مهارت‌های زندگی و سبک زندگی سالم، کارگاه‌هایی با این موضوعات برای جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان‌غربی، کرمان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه برگزار شد که تا پایان سال در استان‌های دیگری نیز برپا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها