نامه ای که گویا هرگز به مقصد نرسید

پشت پرده انتشار نامه آیت الله مهدوی کنی به ولایتی

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران از مبارزه بحق انصارالله در یمن حمایت می‌کند و این حرکت را بخشی از حرکات موفق بیداری اسلامی می‌داند.
کد خبر: ۷۲۸۸۸۷

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی دیروز در نشستی با علما و بزرگان زیدی یمن این مطلب را بیان کرد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ما از اخبار پیروزی‌های بسیار ارزشمند مردم یمن اطلاع داریم و از این موضوع خوشحالیم و به مردم این کشور تبریک می‌گوییم.

وی با بیان این که انصارالله در یمن تحولی ایجاد کردند که در تاریخ این کشور بی‌سابقه است، گفت: پیروزی‌های پی در پی انصارالله حکایت از این می‌کند که کار حساب شده و با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با پند گرفتن از گذشته توانسته‌اند بر اوضاع مسلط شوند و موانع را یکی پس از دیگری بردارند. ولایتی اظهار امیدواری کرد، همان نقشی که حزب الله در لبنان دارد انصارالله نیز در یمن داشته باشد.

وی ادامه داد: در وقایع مختلف لبنان، حزب‌الله در کنار ارتش با کسانی که علیه مردم این کشور می‌جنگند، مبارزه می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این که در صنعا ارتش یمن خیلی زود با مردم همراه شد نشان می‌دهد رفتار انصارالله و حرکت آنان حکیمانه بوده است. ولایتی افزود: عوامل آمریکا و صهیونیسم در منطقه هر آنچه انجام داده‌اند که ضدبیداری اسلامی بود با شکست مواجه شد. وی ادامه داد: یقین داریم پیروزی انصارالله در یمن قریب‌الوقوع است.

ولایتی در پاسخ به ابراز ارادت یکی از علمای زیدی یمن نسبت به رهبر معظم انقلاب گفت: بزودی مراتب ارادت شما را به رهبر معظم انقلاب ابلاغ خواهم کرد. وی همچنین در پاسخ به درخواست یکی از این علما مبنی بر حمایت جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف یمن برای توسعه این کشور اظهار کرد: بنا داریم دست مسلمانانی که برای دفاع از اسلام تلاش می‌کنند، را بگیریم.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه مساله اول جهان اسلام را فلسطین دانست و گفت: تا زمانی که فلسطین آزاد شود مسلمانان باید در کنار هم به مبارزه ادامه دهند. ولایتی افزود: مهم این است که راه آزادی فلسطین از یمن می‌گذرد؛ چرا که یمن موقعیت استراتژیک دارد. ولایتی گفت: در ماجرای اخیر غزه تنها کشوری که در قول و عمل از فلسطین حمایت کرد جمهوری اسلامی ایران بود و رهبران فلسطین همواره اعلام کردند که آنچه ما را در مبارزه علیه صهیونیست‌ها یاری کرد، حمایت ایرانی‌ها بود.

دیدار علما و بزرگان زیدی یمن با ولایتی در حالی دیروز انجام شد که نیروهای انصارالله یمن در نبرد با ائتلاف‌های قبیله‌ای مورد حمایت عربستان سعودی، بار دیگر به پیروزی جدیدی دست یافتند.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اینترنتی «العهد»، انصار الله در حال نزدیک شدن به حاکمیت دریای سرخ است. بر اساس این گزارش، به دنبال تسلط انصارالله بر بخش عمده‌ای از کشور یمن، رسانه‌های گروهی عربستان حمایت خود را از جدایی‌طلبان جنوب یمن به رهبری علی سالم البیض، رئیس‌جمهور سابق یمن‌جنوبی اعلام کرده‌اند، در حالی که ریاض در گذشته با این امر مخالفت می‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها