وزیر نفت از تحقق درآمدهای نفتی بیش از بودجه پیش‌بینی شده خبر داد و گفت: وضع صادرات نفت ایران قابل قبول و رو به پیشرفت است.
کد خبر: ۷۲۲۸۴۳

به گزارش شانا، بیژن نامدارزنگنه دیروز در حاشیه صبحانه کاری فعالان بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران، در باره آخرین وضع درآمدهای نفتی کشور گفت: در این زمینه نمی‌توان عدد و رقمی اعلام کرد اما آنچه مسلم است پیش‌بینی بودجه در مورد تحقق درآمدهای نفتی نه‌تنها محقق شده بلکه فروش نفت ایران و سود درآمدهای آن فراتر از پیش‌بینی‌های بودجه بوده است.

وی در باره وصول بدهی‌های دولت از اموال بابک زنجانی نیز اظهار کرد: وزارت نفت همکاری نزدیکی با قوه قضاییه در زمینه وصول بدهی دولت از اموال زنجانی داشته اما بدهی‌های وی به دولت نسبت به املاک و دارایی‌هایش قابل مقایسه نیست و حتی کمتر است.

زنگنه با اشاره به این که از اوایل سال آینده نیروگاه‌های کشور به گازوئیل و مازوت احتیاج نخواهد داشت، زیرا به اندازه کافی گاز در کشور تولید می‌شود، گفت: براین اساس تنها جایی که در کشور نیاز به سوخت مایع دارد و از آن استفاده خواهد کرد بخش حمل و نقل است که باید آن را تامین کنیم.

وزیر نفت در باره تعیین قیمت خوراک پتروشیمی برای ده سال آینده نیز اظهارکرد: به پتروشیمی‌ها اعلام شده در جلسه‌ای که در وزارت نفت تشکیل می‌شود، حضور یابند تا اگر در این زمینه تفاهمی ایجاد شد قیمت خوراک پتروشیمی برای ده سال تعیین شود، ضمن آن‌که مجلس در لایحه تنظیم مقررات مالی دولت به این مساله پرداخته است.

وی در باره اجرای خط لوله صلح، گفت: وزارت نفت پیگیر اجرایی شدن این خط لوله است اما پاکستانی‌ها حرف‌های جدیدی نزده‌اند و به همین دلیل کار اندکی با تاخیر در حال انجام است.

ایران تخلفی در پرونده گازی ترکیه نکرد

وی سپس در باره محکوم شدن پرونده گازی ایران با ترکیه، گفت: داوری در این مورد انجام شد که در مرحله اول به شور رفته است، ضمن این که ترک‌ها تقاضای کاهش قیمت گاز صادراتی ایران را داشته و مدعی هستند که ایران به تعهد خود عمل نکرده است ضمن آن که آنان درخواست تغییر فرمول قیمت را داشته‌اند اما ایران در این زمینه وکیل گرفته و شواهدی را ارائه داده که اثبات می کند ایران تخلفی نداشته است.

زنگنه افزود: در مورد تمام قراردادهای گازی ممکن است چنین مسائلی وجود داشته باشد که نباید آن را به شکل یک تخاصم نگاه کرد.

وزیر نفت درباره درجه‌بندی جایگاه‌های عرضه سوخت، گفت: اگر جایگاهی خوب کار نکند آن را تعطیل می‌کنیم اما باید توجه داشت که کمبود جایگاه عرضه سوخت داریم و البته شرایط قیمتی برای آنها نیز چندان به صرفه نیست که باید قیمت‌ها اصلاح شود تا رقابت به‌وجود آید.

وی از عرضه نفت خام تا آخر مهر امسال به میزان روزانه صد هزار بشکه به ریال و بر مبنای نرخ ارز مبادله‌ای در بورس انرژی خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها