دیدگاه فرمانده نیروی انتظامی در باره برخورد با دلالان ارز

فضای اقتصادی با بگیر و ببند سازگار نیست

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به بررسی التهابات بازار ارز در سال 90 در جلسه غیرعلنی دیروزخانه ملت گفت: 11 میلیارد دلار ارز کشور توسط دلالان و با پشتیبانی برخی مدیران وقت بانک مرکزی به صورت غیررسمی در بازارها به فروش رفت که پرونده این اقدام در قوه قضاییه در حال بررسی است.
کد خبر: ۷۲۲۳۸۵

نمایندگان در جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس احتمالات عدم دستیابی به توافق نهایی هسته‌ای، نوسان مجدد قیمت ارز و راهکارهای ایجاد ثبات در بازار ارز را بررسی کردند.براساس این گزارش، ارسلان فتحی‌پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه غیرعلنی گزارشی از قیمت ارز و احتمالات افزایش قیمت آن ارائه داد. این جلسه ساعت 8 صبح روز گذشته آغاز شد و حدود ساعت 8 و 40 دقیقه به پایان رسید.

محمد دهقان در گفت‌وگو با مهر، درخصوص موضوعات مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: این جلسه علل نوسانات قیمت ارز در سال 90 بود و اندیشیدن راهکاری برای جلوگیری از تکرار آن در حال حاضر بود؛ البته به نظر من این جلسه باید علنی برگزار می‌شد و گزارش به سمع و نظر ملت ایران می‌رسید، چون ملت باید در جریان مفاسد و سوءمدیریت‌ها باشد.وی ادامه داد: در سال 90 سوءاستفاده‌هایی از سوی برخی دلالان و صرافان با پشتیبانی برخی مدیران وقت بانک مرکزی صورت گرفت و حدود 11 میلیارد دلار ارز به صورت غیررسمی در بازار ارز به فروش رفت.نماینده طرقبه اظهار کرد: درآمد حاصل از این اقدام غیرقانونی به جیب دلالان رفت؛ البته این فساد در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور با تحریم‌های سختی روبه‌رو بود و باید منابع ارزی ما حفظ می‌شد، اما با سوءمدیریت این منابع ارزی به هدر رفت. براساس گزارش‌ها، 37 درصد از این رقم ارز فقط به یک دلال داده شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان این‌که این سوءمدیریت به اقتصاد ملی ضربه زد، گفت: نوسان بازار ارز و گران شدن قیمت ارز ناشی از این سوءمدیریت آلوده به فساد بود.وی تاکید کرد: از قوه قضاییه تقاضا داریم بعد از گذشت سه سال تکلیف این پرونده را هرچه زودتر مشخص و مجرمان را معرفی کند.دهقان گفت: چرا باید بانک مرکزی بیش از 11 میلیارد دلار ارز را در اختیار دلالان قرار می‌داد؟ شاید اگر این ارز بموقع و از راه های قانونی وارد بازار می‌شد، شاهد این خسارات قیمتی نبودیم.وی تصریح کرد: متاسفانه دلالان یادشده برای گران شدن ارز و سود بردن بیشتر، مدتی ارز دریافتی از بانک‌ها را نزد خود نگاه می‌داشتند و پس از افزایش قیمت، آن را به بازار وارد می‌کردند.

وی همچنین از فروش ارز در بازارهای دبی خبر داد و گفت: تعداد افراد خاصی از بانک مرکزی مجوز داشته‌اند و متاسفانه ارز را در بازار دبی فروختند و در شرایط تحریم ارز ما در کشور امارات خرج شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها