معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با بیان این‌که وزارت نیرو پرداخت سهم خود را برای تامین آب و برق واحدهای مسکن مهر آغاز کرده است، گفت: طبق قولی که وزیر نیرو داده بود، 300 میلیارد تومان اعتبار برای آب و برق مسکن مهر تقبل شود، پرداخت آن آغاز شده است.
کد خبر: ۷۱۷۱۱۶

به گزارش فارس، علیرضا دائمی افزود: زیرساخت‌های مسکن مهر پیچیده است و انتخاب‌ این واحدهای مسکونی به گونه‌ای بوده که هیچ عنوان در اختیار وزارت نیرو نبوده است و برای تعیین محل‌های این واحدهای مسکونی از وزارت نیرو پرس و جو نشده است.

وی ادامه داد: برای تعیین مسکن مهر باید پرسیده می‌شد که آیا این واحدهای مسکونی، ظرفیت‌های آب و برق و حتی گاز را دارند یا خیر. دائمی تصریح کرد: الان با توجه به این موارد می‌بینیم که این واحدهای مسکونی، هزینه‌های زیادی برای تامین آب و برق می‌طلبد که همین موضوع باعث شده شاهد کمبود اعتبارات باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو اظهار کرد: تامین آب یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی مهر جدید کار آسان و ساده‌ای نیست، پس منابعی که وزارت نیرو از دولت در اختیار می‌گیرد، تلاش می‌کند در اسرع وقت آب و برق واحدهای مسکن مهر را تامین کند. وی افزود: استفاده از آب‌های ژرف به هیچ عنوان به صورت علمی توصیه نمی‌شود، مگر برای موارد خاص یا شرب و آن هم در دوره خاص، پس اولویت ما استفاده از آب‌های ژرف (در عمق 1500 تا 3000 متر) نیست. دائمی با اشاره به فجایعی که در عربستان سعودی و لیبی رخ داده است، گفت: عربستان از 15 سال گذشته از آب‌های ژرف استفاده کرده، در حالی که این آب‌ها تجدیدپذیر نیستند و تنها یک بار امکان استفاده از آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مصرف آب بسیار پایین است که یکی از دلایل آن، پایین بودن تعرفه‌هاست که الزامی به مصرف بهینه برای مشترک به دنبال نمی‌آورد. دائمی با بیان این‌که موافق طرح بحران نیستم، اظهار کرد: کشور ما به لحاظ تاریخی مشکلات کمبود آب دارد و این مورد یکی از مباحث محدودکننده کشور در طول سال‌ها بوده است. تولید برق سرعت زیادی داشته، اما تعبیر الگوی زندگی مردم باعث شده رشد مصرف و وابستگی به انرژی برق هر روز بیشتر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها