جلسه وزرای ۱+۵ و ایران ، در صورت پیشرفت مذاکرات

عراقچی: فضای مذاکرات نیویورک خوب و سازنده است

مذاکرات سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی، معاونان وزیر امور خارجه با نمایندگان سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در مقر اروپایی سازمان ملل در شهر وین، پایتخت اتریش برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۶۲۹۴

این گفت‌وگوهای پنج ساعته در حالی روز پنجشنبه برگزار شد که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان پیش از این به مدت 20 ساعت با طرف آمریکایی نیز گفت‌وگو کرده بود.

به گزارش ایرنا، این مذاکرات که به منظور کاستن از اختلافات ایران و ١+٥ برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای برگزار شد، با حضور سایمون گس، نیکلاس دورویر و هانس دیتر لوکاس، نمایندگان انگلیس، فرانسه و آلمان صورت گرفت. دور بعدی مذاکرات ایران و ١+٥ روز هجدهم سپتامبر (پنجشنبه) در نیویورک برگزار خواهد شد.

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در پایان مذاکرات ایران و اروپا در وین گفت: اختلافات در موضوعات اساسی همچنان باقی است، با این حال هدف، رایزنی و آماده‌سازی برای مذاکرات آینده در نیویورک بود. وی در گفت‌وگو با مهر افزود: گفت‌وگوها مفید و سازنده بود و به درک بیشتر از مواضع طرفین کمک کرد.

معاون وزیر خارجه پیش از این مذاکرات با بیان این‌که تصویر نادرست از ایران در اثر مذاکرات و دیپلماسی یک سال گذشته شکسته، گفت: اگر طرف‌های مقابل حسن نیت داشته باشند و از برخی خواسته‌های غیرمعقول دست بردارند، مذاکرات به سرانجام خواهد رسید.

به گزارش فارس، عراقچی بیان کرد: امیدواریم از طریق دیدارهای دوجانبه به درک و تفاهم بیشتری برسیم تا ان‌شاءالله در دور جدید مذکرات در نیویورک، پیشرفت داشته باشیم. وی درخصوص این‌که اگر پس از سوم آذر ماه و تمدید چهار ماهه به توافق جامع دست نیابید، چه رخ خواهد داد، عنوان کرد: بعد از چهار ماه حتی اگر به توافق نرسیم، شرایط ایران هرگز به شرایط قبل برنخواهد گشت و دیگر کسی نمی‌تواند ایران را به عنوان تهدید بیان کند.

همچنین رویترز به نقل از دیپلمات‌های حاضر در وین گزارش داد: اگر مذاکرات هسته‎ای به نتیجه هم نرسد، تمدیدی در کار نخواهد بود. به گزارش فارس و به نقل از رویترز، یک منبع دیپلماتیک مستقر در وین و نزدیک به مذاکرات هسته‌ای در این زمینه اعلام کرد: در صورت به توافق نرسیدن، تمدید تازه‌ای رخ نخواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها