جلسه وزرای ۱+۵ و ایران ، در صورت پیشرفت مذاکرات

عراقچی: فضای مذاکرات نیویورک خوب و سازنده است

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار خواهد شد، افزود: عده‌ای فکر می‌کنند ممکن است مذاکرات در نیویورک به سرانجام نهایی برسد، اما عملا چنین چیزی ممکن نیست.
کد خبر: ۷۱۵۴۰۹

به گزارش ایسنا، سیدعباس عراقچی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: امیدواریم در نیویورک با توجه به مذاکرات دوجانبه‌ای که قبلا داشتیم، پیشرفتی در مذاکرات انجام شود و بتوانیم در ادامه مذاکرات تا سوم آذر که مهلت نهایی است، مذاکرات را تمام کنیم.

وی اظهار کرد: ما اگر بتوانیم در نیویورک مشکلات را حل کنیم، تازه زمان معتنابهی را نیاز داریم تا در خصوص جزئیات و ضمائم مربوط به سند توافق، تصمیم بگیریم. ناامید نیستیم و امیدواریم تا بیست و چهارم نوامبر بتوانیم این مسیر را طی کنیم؛ البته این موضوع منوط به این است که نظرات ما تامین شده باشد.

وی با اشاره به تقویم زمانی مذاکرات گفت: هفدهم سپتامبر (بیست و ششم شهریور) با یک ناهار کاری میان خانم اشتون و آقای ظریف روند مذاکرات نیویورک آغاز می‌شود و روز بعد آن، مذاکرات را در سطح 1+5 خواهیم داشت. با توجه به این‌که وزرای امور خارجه معمولا برای مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر می‌کنند، احتمالا در ادامه مذاکرات جلسه‌ای را نیز با حضور همه وزرای خارجه کشورهای 1+5 و ایران داشته باشیم، اما تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است. عراقچی همچنین با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: ایران حتما این تحریم‌ها را تحمل نخواهد کرد و اگر تحریم‌ها تکرار شود، عکس‌العمل مناسب انجام می‌دهیم.

در همین حال کاترین اشتون، رئیس گروه 1+5 در مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد: بین ایران و شش قدرت جهان که در حال مذاکره در مورد برنامه هسته‌ای این کشور هستند، شکاف زیادی وجود دارد، ولی این احتمال است که بتوان در مذاکرات هفته آینده این شکاف را کمتر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها