به‌خاطر دارید آخرین بار (ویندوزی را که در حال استفاده از آن هستید) چه تاریخی روی رایانه‌تان نصب کرده‌اید؟ آیا می‌دانید کارشناسان بر این عقیده‌اند که بهتر است هر شش ماه یکبار ویندوز را دوباره نصب کنید تا مشکلات احتمالی که به‌واسطه‌ گذشت زمان و نصب برنامه‌های متعدد روی آن پدید می‌آید، رفع شود و بتوانید از رایانه‌ خود بیشترین بهره را ببرید.
کد خبر: ۷۱۴۳۵۸

اگر شما هم مثل بسیاری از کاربران دیگر مشکلات فراوانی دارید و دغدغه‌های ذهنی شما امکان به‌خاطر آوردن تاریخ نصب ویندوز را به شما نمی‌دهد، می‌توانید از ترفند زیر کمک بگیرید:

1 ـ روی گوی استارت کلیک کرده، در کادر جستجو عبارت CMD را تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید تا خط فرمان اجرا شود.

2 ـ عبارت systeminfo را در خط فرمان وارد کنید و پس از فشردن کلید اینتر چند لحظه منتظر بمانید تا اطلاعات سیستم شما جمع‌آوری شود.

3 ـ به‌احتمال زیاد صفحه‌ خط فرمان به پایین اسکرول می‌شود. صفحه را به بالا حرکت دهید و در خط دهم پس از فرمان وارد شده، عبارت Original Install Date را پیدا کنید. تاریخ و زمان به‌نمایش درآمده مقابل این گزینه، همان تاریخ و ساعتی است که شما آخرین بار، ویندوز را روی رایانه‌ خود نصب کرده‌اید. در خط پایین نیز تاریخ و زمان مقابل عبارت System Boot time، تاریخ و زمانی را نشان می‌دهد که آخرین بار رایانه روشن و سیستم‌عامل بوت شده است.

توجه: فرمان بالا، اطلاعات مفید دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. در صورتی‌که می‌خواهید فقط تاریخ و زمان نصب ویندوز را مشاهده کنید، می‌توانید از فرمان زیر نیز کمک بگیرید:

Systeminfo | find ‌/‌i "original"

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها