تا امروز فقط یک مبتلا به اچ‌آی‌وی نجات پیدا کرده، یک تحقیق تازه از چرایی آن می‌گوید

درمان ایدز، فعلا برای یک نفر

در حالی که انتظار می‌رفت بر اساس اظهارات مسئولان سازمان زندان‌ها مبنی بر کنترل ویروس اچ آی وی در زندان‌های کشور، تب بیماری ایدز در این مکان‌ها فروکش کرده و روندی کاهشی را تجربه ‌کند، روز گذشته وزیر بهداشت از شیوع ایدز در زندان‌ها ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۷۱۴۰۲۹

حسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌‌وگو با فارس با بیان این که این نگرانی‌ها را با رئیس دستگاه قضا در میان گذاشته است، گفت: با آیت‌الله آملی‌لاریجانی راجع به کلیات این موضوع صحبتی داشتم که ایشان اعلام کرد آماده هر نوع همکاری است تا نکات بهداشتی در زندان‌ها بهتر رعایت شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که اگر در این حوزه کوتاهی شود، مشکلات زیادی بروز خواهد کرد، ادامه داد: علاوه بر ضرورت توزیع سرنگ در زندان‌ها، درمان‌های جایگزین نیز مدنظر است، ضمن این که برای پیشگیری از شیوع ایدز نیز باید تسهیلاتی داده شود.

البته این مقام ارشد بهداشتی در کشور در حالی ادبیاتی هشدارگونه در بیان شرایط ایدز در زندان‌ها دارد که آذر سال 90 مرضیه فرنیا، مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها در گفت‌وگو با جام‌جم از شیب کاهنده شیوع این بیماری در زندان‌ها خبر می‌داد. به گفته وی، در آن زمان به گواه بررسی‌هایی که وزارت بهداشت انجام می‌داد، زندان‌های کشور از نظر شیوع بیماری ایدز یک شیب کاهنده داشته است، این در حالی است که در زمانی نه چندان دور ما با شیوع 3 تا 3.5 درصدی نیز مواجه بوده‌ایم و امروز توانسته‌ایم این رقم را به 1.4 درصد برسانیم؛طوری که نتایج آزمایش‌ها نیز نشان می‌دهد ما توانسته‌ایم کنترل خوبی روی جمعیت پرخطر زندان‌ها داشته باشیم؛ یعنی اظهاراتی که با گفته‌های اخیر وزیر در تناقض است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها