رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران حج تاکید کردند:

شکست رژیم صهیونیستی،نمونه بارز دست برتر مسلمانان در مسئله فلسطین

رئیس‌جمهور با قدردانی از رهنمودها و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، در دیدار با اعضای دولت گفت: دولت با تمام جدیت، خود را متعهد به پیگیری رهنمودهای ایشان می‌داند.
کد خبر: ۷۱۳۱۴۷

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی از تمامی اعضای دولت خواست با اجرا کردن همه ارشادات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، گزارش اقدامات انجام شده را در ارتباط با یکایک موارد، ارائه کنند.

رئیس‌جمهور همچنین معاون اول خود را مامور تهیه و ارائه گزارش کامل از تحقق رهنمودهای رهبری کرد.

در ادامه این جلسه، گزارش وزارت کشور از وضع اجتماعی کشور به هیات وزیران ارائه شد. در این گزارش آمارهایی از عدم تعادل‌های منطقه‌ای، آسیب‌های اجتماعی، محرومیت‌ها، پدیده مهاجرت، فقر، بیکاری و آثار و پیامدها و روند تغییرات آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

روحانی از آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی یاد کرد که محصول عوامل مزمن و ریشه‌دار بوده و مستلزم اهتمام ویژه دولت و اتخاذ تدابیر سنجیده و راهگشا، مبنی بر تجربه سال‌های پیشین در یافتن معضلات اجتماعی است.

رئیس‌جمهور، تامین عدالت اجتماعی و حفظ حقوق شهروندی همه اقوام و مذاهب را از سیاست‌های اساسی دولت دانست و بر اهمیت فرهنگ‌سازی و نقش آموزش و پرورش بویژه در مقطع ابتدایی برای اهتمام هوشمندانه به پدیده‌های اجتماعی تاکید کرد.

روحانی، فقر و محرومیت را به عنوان یکی از عوامل مهم در بروز آسیب‌های اجتماعی ذکر کرد و تلاش‌های دولت برای خروج از رکود و مهار تورم را گامی مهم در حل ریشه‌ای این معضلات دانست.در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی به تصویب هیات وزیران رسید.

پیگیری سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز

پس از جلسه هیات دولت هم محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تشریح مصوبات هیات وزیران، از انتشار برخی اخبار نادرست در خصوص افزایش قیمت ارز انتقاد کرد و گفت: متأسفانه برخی رسانه‌ها به آثار مطالب کذب و بی‌اساس توجه نمی‌کنند. هفته گذشته حرفی بی‌اساس و سراسر دروغ در خصوص نرخ آینده ارز اعلام شد که دولت ضمن تکذیب این حرف نادرست بر تثبیت نرخ ارز تأکید دارد.

وی ادامه داد: دولت بتدریج سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز را دنبال می‌کند تا نرخ ارز در بازار آزاد به نرخ مبادله‌ای در بانک مرکزی نزدیک شود و در این زمینه به هیچ‌وجه بانک مرکزی به دنبال رساندن نرخ مبادله‌ای به نرخ آزاد نیست و منفعلانه عمل نخواهد کرد، بلکه این بازار است که باید خود را با قیمت نرخ بانک مرکزی تنظیم کند.

به گزارش تسنیم، نوبخت به طرح مهرآفرین و استخدام‌های صورت گرفته براساس این طرح اشاره کرد و گفت: ما نمی‌خواهیم به مقوله استخدام‌های گذشته وارد شویم و برای آنها ناامنی ایجاد کنیم.

به هر حال این هم میراثی است که از گذشته به این دولت رسیده و باید در آینده ساماندهی مناسبی نسبت به این وضع انجام دهیم.

نوبخت درباره اقدامات دولت یازدهم در مقابله با تخلفات دولت گذشته، گفت: به هرحال همه اینها مستندسازی شده و ما به دنبال تفتیش اذهان نیستیم و به آینده نگاه می‌کنیم.

وی با بیان این‌که ما کارهای قانونی را انجام می‌دهیم عنوان کرد: از تریبون‌هایی که داریم نسبت به کسانی که تریبون ندارند منصفانه عمل و گزارش‌های لازم را به مراجع ذی‌ربط و قانونی ارائه می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها