رژیم صهیونیستی شرایط حماس را پذیرفت

مقاومت​ پیروز شد

با پذیرش شرایط حماس از سوی صهیونیست‌ها، رهبران گروه‌های فلسطینی برای آتش‌بس بلندمدت در غزه با رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند.
کد خبر: ۷۱۰۱۳۸

رژیم صهیونیستی که با هرگونه مذاکره درباره شرایط حماس برای آتش‌بس دائم مخالف بود، با پذیرش شرایط حماس از جمله لغو محاصره غزه، عملا تن به شکست داد و پذیرفت درباره تمام خواسته‌های فلسطینی‌ها مذاکره کند.

به گزارش تسنیم و به نقل از رسانه‌های فلسطین، سخنگوی جنبش حماس با اشاره به دستیابی به آتش‌بس دائم با اسرائیل در غزه اعلام کرد: این آتش‌بس بلندمدت است و با میانجیگری مصر صورت گرفته و این نتیجه مقاومت ملت ماست.

وی افزود : مقاومت غیر ممکن را ممکن کرد و درس سختی به دشمن صهیونیستی داد. سخنگوی حماس با تبریک این پیروزی به مقاومت و مردم غزه گفت: راه ما راهی طولانی به سمت آزادی قدس خواهد بود.شبکه خبری العربیه نیز گزارش داد که مسائل مورد اختلاف بین اسرائیل و نوار غزه در حین آتش‌بس بررسی خواهد شد.

اسماعیل هنیه معاون دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: توافق آتش‌بس دائم به این معنی است که محاصره نوار غزه به پایان می‌رسد و ما از هیات فلسطینی در قاهره حمایت می‌کنیم و اطمینان داریم زیر بار فشار نمی‌رود.

نخست وزیر پیشین فلسطین گفت: ما در آستانه دستیابی به تفاهم‌های سیاسی هستیم که پایداری ملت ما و عملکرد مقاومت را به ثمر می‌نشاند.

از سوی دیگر موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی حماس نیز گفت: هم اکنون دوره مذاکرات به سر آمده و زمان رسیدن به تفاهم برای اعلام پیروزی ملت مقاوم فلسطین سر رسیده است، در این دوره مقاومت به ثمر رسیده و پیروزی ملت برای همیشه مسجل می‌شود.

خالد البطش یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد: با محقق شدن آتش‌بس، پیروزی ملت فلسطین رقم خورد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، ساعت 7 به ‌وقت محلی در پیامی تلویزیونی درباره جزئیات آتش‌بس صحبت کرد.پیش از اظـــهارات محمود عباس منابعی به شبکه الجزیره گفتند که این تـــــــوافق شامل باز گشایی گذر​گاه ها، بازسازی و نیز ارائه کمک‌های فوری به غزه است.

پایگاه خبری الحدث گزارش داد که بر اساس این توافق اسرائیل از پیگرد و ترور رهبران و فعالان فلسطینی خودداری می‌کند. منابعی به الجزیره گفتند که این توافق شامل از سرگیری مذاکرات اسرا می‌باشد. بر اساس این گزارش، این توافق همچنین شامل ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم یک ماه بعد، درباره بندر، فرودگاه و اسرا می‌شود.

با امضای این توافق، بعد از 50 روز جنگ رژیم اشغالگر قدس علیه نوار غزه که سومین جنگ از سال 2007 تاکنون محسوب می‌شود، این رژیم در نهایت به دلیل ایستادگی ملت و مقاومت فلسطینی و پس از آن‌که متحمل ضربات امنیتی،‌ نظامی و اقتصادی متعددی شد وادار به پذیرش خواسته‌های مقاومت شد و شرایط گروه‌های فلسطینی را برای آتش‌بس پذیرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها