مشاور وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد:

جزییات طرح مسکن حمایتی دولت

سقف وام مسکن 80 میلیون تومان در نظر گرفته شده است

جزئیات وام صندوق پس‌انداز مسکن

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه‌اندازی قریب‌الوقوع صندوق‌های پس‌انداز مسکن، از سقف 80 میلیون تومانی وام خرید مسکن از سوی این صندوق‌ها خبر داد.
کد خبر: ۷۰۷۹۸۵

به گزارش فارس، حسین عبده‌تبریزی سه‌شنبه شب هفته جاری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با یادآوری این‌که بیش از هفت دهه است در کشور برای صاحب خانه شدن بانک ایجاد شده است، افزود: در کشورهای پیشرفته 10 درصد خرید واحد مسکونی از سوی متقاضی و 90 درصد دیگر از طریق تسهیلات بانکی بلندمدت تامین می‌شود. وی گفت: دولت تدبیر و امید نیز قصد دارد نزدیک به 50 درصد خرید مسکن را از طریق تسهیلات بانکی با نرخ سود مناسب در اختیار متقاضیان قرار دهد.

عبده‌تبریزی اظهار کرد: با مذاکراتی که با بانک مرکزی داشتیم، با ایجاد صندوق پس‌انداز وام مسکن موافقت شد تا به متقاضیان واجد شرایط، حداکثر 80 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود. وی افزود: البته اکنون این مبلغ سقف نهایی است، اما در صورت رونق بازار، امکان افزایش این تسهیلات نیز وجود دارد.

عبده‌تبریزی با تاکید بر این‌که دولت قصد دخالت در بازار مسکن را ندارد، گفت: وام پرداختی برای شهرهای بزرگ با میانگین متری دو میلیون در نظر گرفته شده و نسبت به شهر و منطقه در نوسان خواهد بود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که هدف نخست دولت، پرداخت تسهیلات به افرادی است که توان پرداخت اجاره یا قسط را دارند، افزود: افرادی در کشور هستند که توان پرداخت اجاره و قسط را ندارند از این‌رو باید با همکاری و حمایت شهرداری‌ها، خیران و دولت برای این بخش از جامعه نیز مسکن اجتماعی ساخته شود. وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر طرح مسکن مهر به کار خود ادامه می‌دهد، گفت: با اعطای تسهیلات مناسب می‌توان بخش مسکن را رونق بخشید و این مساله به خروج رکود از کشور کمک می‌کند.

تبریزی افزود: بانک‌ها به سازندگان واحدهای لوکس و گران‌قیمت وام با سود و تعرفه مشخصی پرداخت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل جاری، پول‌های صندوق پس‌انداز وام مسکن به غیر از مسکن، در محل دیگری مصرف نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها