جستجو در میان فایل‌ها از کارهایی است که همیشه مورد توجه کاربران ویندوز قرار گرفته است، زیرا هر کاربری بالاخره یک روز نیازمند این قابلیت می‌شود و برای دسترسی سریع‌تر به فایل‌های خود سعی می‌کند از قابلیت جستجو در ویندوز کمک بگیرد.
کد خبر: ۷۰۴۰۷۳

چنانچه قصد داشته باشید تمام فایل‌های متنی موجود در یک پوشه یا یک درایو را جستجو کنید، کافی است پس از مراجعه به درایو مورد نظر توسط ویندوز اکسپلورر، در کادر جستجو (کادر موجود در بالا سمت راست پنجره ویندوز اکسپلورر) عبارت *.txt را وارد کنید. برای جستجوی فایل‌های موزیک می‌توانید از *.mp3 و برای جستجوی فایل‌های پی‌دی‌اف از *.pdf کمک بگیرید؛ به عبارت دیگر برای جستجو به دنبال هر فرمت از فایل موردنظر خود باید ابتدا علامت * و پس از آن فرمت موردنظر را با آوردن یک نقطه در ابتدای آن در کادر جستجو وارد کنید تا عملیات جستجو به دنبال آن فرمت انجام شود. آیا می‌دانید برای جستجوی چند فرمت به طور همزمان از چه دستوری می‌توانید کمک بگیرید؟ روش کار در ویندوزهای 7 و 8 به این شرح است:

1 ـ کلیدهای Win + E را فشار دهید تا پنجره ویندوز اکسپلورر به نمایش درآید.

2 ـ به پوشه یا درایو موردنظر که قصد دارید عملیات جستجو داخل آن صورت گیرد، مراجعه کنید.

3 ـ در کادر جستجو فرمت‌های موردنظر برای جستجو را به این صورت وارد کنید:

در مثال ذکر شده جستجو به طور همزمان برای فرمت‌های متنی، موزیک و فایل‌های پی‌دی‌اف انجام می‌شود. شما می‌توانید فرمت‌های دلخواه خود را وارد کنید. توجه داشته باشید دستور بالا به حروف بزرگ و کوچک حساس است و باید عبارت Ext و OR را دقیقا به همین شکل وارد کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها