یک قلاده پلنگ ایرانی با حمله به گله گوسفندان در روستای درده از بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه یک‌رأس دام را درید.
کد خبر: ۶۹۷۸۱۴

به گزارش پایگاه خبری پلیس، ماموران انتظامی شهرستان فیروزکوه از طریق فوریت‌های پلیسی از حمله یک قلاده پلنگ به گله گوسفندان و دریده شدن یک رأس دام در روستای درده اطلاع یافته و همراه کارشناسان اداره‌حفاظت محیط‌زیست در محل حاضر شدند.

یکی از این دامداران خسارت دیده گفت: این حمله شب‌گذشته در منطقه اشه این روستا رخ داد و دو نفر از چوپانان که همراه گله در منطقه حضور داشته‌اند، از ترس جان با رها کردن احشام از محل فرار کردند.

این دامدار فیروزکوهی با اشاره به تکرار این حادثه در هفته گذشته خاطرنشان کرد: از ابتدای حمله این نوع حیوان به گله‌های گوسفندان در منطقه، تاکنون 9 رأس گوسفند و بُز از سوی این درندگان شکار شده و خسارت‌هایی را به اهالی و دامداران تحمیل کرده است.

رضا کرمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه در این زمینه گفت: گزارش‌های زیادی مبنی بر مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در حوالی روستاهای دهستان پشتکوه از بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه رسیده است و محیط‌بانان این اداره به دنبال بازگرداندن این حیوان به زیستگاه اصلی‌اش هستند.

وی تصریح کرد: این گربه‌سان وحشی که از حیواناتی همچون کل، بز، میش و گراز تغذیه می‌کند، متاسفانه به علت توسعه روز افزون روستاها و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی مسیر گذرهای طبیعی حیات‌وحش، باعث سرگردانی حیات‌وحش و در خطر انقراض قرار گرفتن این سرمایه ملی شده است و به ناچار از منطقه حیات‌وحش به حاشیه روستاها آمده که البته حضور چنین حیواناتی با توجه به طبعشان در این مناطق موقتی است. رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست فیروزکوه بیان کرد: با این شرایط تعداد محیط‌بانان را افزایش داده‌ایم تا با کاستن از ترس و وحشت برخی اهالی، مانع از سوءاستفاده شکارچیان شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها