نامه ای که گویا هرگز به مقصد نرسید

پشت پرده انتشار نامه آیت الله مهدوی کنی به ولایتی

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به این‌که تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور در چارچوبی که رهبر معظم انقلاب تعیین فرموده حرکت می‌کند، تصریح کرد: یکی از دلایل ناکامی‌های اخیر در مذاکرات هسته‌ای وجود تشتت و تفرق در میان کشورهای عضو گروه 1+5 است.
کد خبر: ۶۹۶۸۵۶

علی اکبر ولایتی در گفت‌وگو با مهر به بررسی مذاکرات هسته‌ای ایران پرداخت و تصریح کرد: بدون تردید ایران امروز قدرت اول منطقه است. به لحاظ سیاسی، دفاعی و امنیتی و استحکام حکومت به عنوان یک حکومت آرمانی و اسلامی، نه تنها حرف اول را در منطقه بلکه در جهان اسلام می‌زند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: قرار بود وزرای خارجه شش کشور عضو این گروه در صورتی که مذاکرات هسته‌ای به جای نهایی رسید در انتهای مذاکرات بیایند. اما در اواسط مذاکرات ظاهرا به درخواست خانم اشتون قرار شده بود وزرای خارجه به وین بیایند که چهار نفر از وزاری خارجه آمدند و وزرای خارجه روسیه و چین نیامدند. وی تأکید کرد: قبل از این که نیامدن وزاری خارجه چین و روسیه نهایی شود برخی از رسانه‌های غربی گفتند مواضع روسیه با بقیه اعضای این گروه تفاوت دارد. بعد که به وین آمدند برخی از این وزرا زودتر آمدند و برخی زودتر رفتند و برخی ماندند و در این میان وزیرخارجه آمریکا بیشتر از بقیه ماند. این موضوع نشان از تشتت میان وزرای خارجه 1+5 دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها