رئیس مجلس با بیان این‌که رویکرد کنونی تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات هسته‌ای مفید است، گفت: این موضوع ابزار فشار به ایران را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۶۹۲۸۴۲

به‌گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی این مطلب را در نشست کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد.

همچنین سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اظهارات رئیس مجلس در جلسه این کمیسیون به نقل از لاریجانی گفت: در مذاکرات هسته ای از خطوط قرمز عدول نکرده و نمی‌کنیم و البته مسیری را طی می کنیم که مذاکرات به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: لاریجانی بیان کرد که غربی‌ها به دنبال سلب حقوق هسته‌ای ما بودند اما موفق نشدند و ما باصلابت حقوق هسته‌ای خود را حفظ کردیم و تحریم ها، فشارها و تهدیدها ملت ما را قوی‌تر کرد.

نقوی حسینی افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد که ما در مذاکرات، خطوط قرمز مشخصی داریم و از آنها هم عدول نکرده و نمی‌کنیم البته مسیری را هم طی خواهیم کرد کـــــه مذاکرات ادامه یابد و به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: لاریجانی افزود که در برخی موارد فاصله زیادی داریم، تعداد سانتریفیوژها، فردو، آب سنگین اراک، لغو تحریم‌ها و زمان قرنطینه از جمله موارد اختلافی است که البته تیم مذاکره‌کننده چارچوب مشخصی دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: لاریجانی بیان کرد که ما در مسائل عراق معتقدیم خود گروه‌ها و جریانات سیاسی عراق، مراجع و علما و شخصیت های متنفذ باید در روندی وحدت گرایانه به توافق برسند و دولتی مقتدر و توانمند را مستقر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها