6 ایراد لاریجانی به گزارش احمد شهید

تعیین گزارشگر ویژه برای ایران غیرقانونی است

جواد لاریجانی خطاب به کمیسر عالی حقوق بشر:

تروریست​ها منبع گزارش​های حقوق بشری علیه ایران هستند

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در نامه‌ای به «ناوی پیلای»، کمیسرعالی حقوق بشر، به موضعگیری‌های مغرضانه و عملکرد غیرحرفه‌ای احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل اعتراض کرد.
کد خبر: ۶۹۲۳۶۰

به گزارش ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، محمدجواد لاریجانی، در این نامه با تأکید بر راهبرد تعامل جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف و گفت‌وگوی منطقی و سازنده، خاطرنشان کرد: مسیری که گزارشگر ویژه در پیش گرفته، با مسئولیت وی به عنوان یک گزارشگر بی‌طرف، حرفه‌ای و مستقل کاملا در تناقض است.

لاریجانی در این نامه به ناوی پیلای تصریح کرد: انتظار می‌رود سرکار عالی به عنوان عالی‌ترین مقام حقوق بشری سازمان ملل متحد در خصوص اصلاح و بازنگری در این فرآیند مخرب و غیر سازنده، اقدامات لازم را انجام دهید.

در این نامه آمده است: انجام مصاحبه و صدور بیانیه‌های پی در پی گزارشگر ویژه بر مبنای اغراض سیاسی و تبدیل وبلاگ شخصی خود به مکانی جهت تبلیغات سیاسی، خلاف رویه‌های گزارشگران ویژه است.

لاریجانی افزوده است: ایشان درک جامعی درباره قوانین و اجرای آنها و عملکرد نهادها و ساختارهای قضایی و قانونی در ایران ندارد و در گزارش‌ها و اظهار نظرهای خود، کمترین معیارهای استقلال، بی‌طرفی و عدالت را نیز رعایت نمی‌کند. این در حالی است که استقلال و بی‌طرفی، دو معیار مهم انتخاب گزارشگران ویژه برابر بند 39 ضمیمه قطعنامه 5.1 مورخ 18 ژوئن 2007 شورای حقوق بشر است.

در ادامه این نامه آمده است: اقدام گزارشگر ویژه در ارائه سخنرانی علیه جمهوری اسلامی ایران در کنار سرکرده یک گروهک تروریستی که دستش به خون بیش از 17000 نفر ایرانی بی‌گناه آغشته است و موضعگیری علیه مجازات یکی از اعضای این گروهک، تعامل با گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب در کشورهای مختلف و حمایت از آنان و دفاع از مجرمان، متخلفان، قانون‌شکنان و اخلال‌گران در حقوق ملت ایران با عناوینی چون فعالان سیاسی، فرهنگی و حقوق بشری و اعتراض به محاکمه و مجازات آنان، در مغایرت کامل با مأموریت وی و مجموعه قواعد حاکم بر کار گزارشگران ویژه قرار دارد و نتیجه‌ای جز تأیید اقدامات جنایتکارانه و تشویق آنان به استمرار این اقدامات علیه شهروندان جمهوری اسلامی ایران و نقض حقوق ملت ایران ندارد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با تاکید بر این‌که گزارشگر ویژه صرفاً بر حمایت از متخلفان و مجرمان متمرکز شده، افزوده است: متأسفانه از توجه به قربانیان واقعی نقض حقوق بشر در نتیجه تحریم‌ها، کاربرد سلاح‌های شیمیایی، اعمال تروریستی و همچنین نقض حقوق ایرانیان در خارج از کشور عامدانه غفلت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها