در عملیات ویژه کارآگاهان پایگاه جنوب و غرب پلیس آگاهی استان اصفهان، اعضای بزرگ‌ترین باند سرقت منزل با 11 سارق دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۹۱۰۴۲

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در این باره گفت: در پی سرقت‌های منزل در محدوده جنوب و غرب شهر اصفهان، شناسایی و دستگیری سارقان و پیشگیری از سرقت‌های دیگر در دستورکار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ ستار خسروی افزود: تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا این‌که یکی از واحد‌های پلیس هنگام گشتزنی، دو نفر را که قفل منزلی را تخریب می‌کردند، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ خسروی یادآور شد: متهمان ابتدا منکر جرم بودند، اما هنگامی که با مدارک پلیس روبه‌رو شدند، به ده‌ها فقره سرقت منزل و کیف قاپی در محدوده‌های جنوب و غرب شهر اصفهان اعتراف و ده نفر از همدستانشان را معرفی کردند.

وی تصریح کرد: با اعترافات متهمان ماموران طی هماهنگی قضایی به مخفیگاه متهمان رفته و ده عضو دیگر این باند را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: در این عملیات اموال مسروقه بسیاری شامل لوازم صوتی و تصویری، لپ‌تاپ، رایانه و اشیای عتیقه و با ارزش از مخفیگاه سارقان کشف شده است.

سرهنگ خسروی اضافه کرد: شهروندانی که از منازل آنها در حوزه جنوب و غرب شهر اصفهان در یک یا دو ماه گذشته سرقت شده است، می‌توانند برای پیگیری پرونده خود به پایگاه جنوب و غرب پلیس آگاهی استان اصفهان مراجعه کنند یا با شماره 2184333 تماس بگیرند.

هشدارهای پلیس

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان این‌که این سارقان منازل بدون حفاظت را انتخاب می‌کردند، گفت: توصیه ما به شهروندان این است که روی دیوارها از حفاظ‌های ایمنی مناسب و برای منازل از درهای ضد سرقت و درهای آکاردئونی استفاده کنند و از نگهداری اشیا و اموال با ارزش در منازل خودداری کرده و آنها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند.

وی افزود: سارقان، از منازلی که چراغ آنها خاموش و خالی از سکنه بود سرقت می‌کردند.

سرهنگ خسروی خاطرنشان کرد: سارقان در اعترافات خود عنوان کردند، در راه پله به همسایه‌ها بر خورده و بدون این‌که کسی از هویت آنها بپرسد، با خیال راحت سرقت‌ها را انجام می‌داده‌اند. رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: همسایه‌ها باید نسبت به جابه‌جایی اثاثیه و تردد در آپارتمان‌ها حساس باشند و اگر فرد غریبه‌ای را در آپارتمان دیدند، از هویت وی اطلاع یافته و تردد یا توقف افراد غریبه و مشکوک در کوچه و آپارتمان را با شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها