رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که فرآیند ورود موتورسیکلت‌های برقی به ناوگان حمل و نقل شهری تهران آغاز شده است، تصریح کرد: موتورسیکلت‌های بنزینی در حالت معمولی شش تا هشت برابر خودروها آلودگی ایجاد می‌کند و با توجه به تردد صدها هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر تهران، این جایگزینی می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر کاهش آلودگی هوای تهران داشته باشد.
کد خبر: ۶۹۰۵۲۰

به گزارش ایسنا، محمد حقانی افزود: رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر تاثیر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و جایگزینی خودروها و مورتوسیکلت‌های برقی در کاهش آلودگی هوای تهران گفت: البته در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اولویت با مترو است و به این منظور سالانه 30 کیلومتر خطوط جدید مترو در تهران باید احداث شود. وی با اشاره به این که اراده دولت و مدیریت شهری، ورود خودروها و موتورسیکلت‌های برقی و راه‌اندازی این فناوری در تهران است، اظهار کرد: استفاده از وسایل نقلیه برقی، راهکار مناسبی برای کاهش آلودگی هوای ناشی از سوخت‌های فسیلی است.

حقانی با تاکید بر این که در صورت تولید انبوه موتورسیکلت‌های برقی برای موتورسیکلت‌های بنزینی محدودیت اعمال خواهد شد، خاطرنشان کرد: کمیته محیط‌زیست شورای شهر از طرح‌هایی که سبب کاهش آلودگی هوای شهر و افزایش رضایت‌ شهروندان شود، حمایت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها