اوباما در یادداشتی اختصاصی برای روزنامه هاآرتص

کف مطالبات ما از ایران در مذاکرات هسته‌ای تغییری نکرده است

همزمان با بحران‌آفرینی تروریست‌های بعثی ـ تکفیری در عراق، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا با اذعان به نقش سازنده کشورمان در کمک به بغداد گفت: ایران می‌تواند نقش سازنده‌ای در حل بحران عراق داشته باشد. در این چارچوب مهم است که از اتخاذ سیاستی که بالقوه می‌تواند به جنگ داخلی بینجامد، پرهیز شود.
کد خبر: ۶۸۶۳۶۲

به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌.ان‌.ان، باراک اوباما در سخنرانی خود در کاخ سفید بیان کرد: از دیدگاه ما، چنانچه ایران همان پیامی را به دولت عراق ارسال کند که ما ارسال می‌کنیم، می‌تواند نقشی سازنده ایفا کند و این پیام این است که عراق فقط در حالتی می‌تواند یکپارچه باشد که همه‌جانبه عمل کند و حقوق سنی‌ها، کردها و شیعیان همگی محترم شمرده شود.

در واکنش به این اظهارات، حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به اراده جدی برای مبارزه با تروریسم نیاز دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری فرانسه وی تاکید کرد: اوباما اراده لازم برای مبارزه با تروریسم در منطقه را ندارد. همزمان با این اظهارنظرها، وزیر امور خارجه انگلیس هم تاکید کرد که لندن قصد همکاری با تهران در زمینه نبرد با آنچه که وی آن ‌را مقابله با افراط‌گرایی در عراق نامید، ندارد. به گزارش فارس، ویلیام هیگ در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آی‌.تی.‌وی اعلام کرد: ما تماس‌های زیادی درباره موضوعات مختلف جهانی با ایران داریم، اما درباره موضوع عراق اعلام می‌کنم قصد مشارکت و همکاری تخصصی را در زمینه امور ضدخرابکاری با ایران نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها