دانشمندان می‌گویند مردان وقتی استرس دارند، سعی می‌کنند دیگران احساسات آنها را متوجه نشوند و روابط اجتماعی خود را ضعیف می‌کنند، اما در مقابل، زنان بیشتر اجتماعی می‌شوند.
کد خبر: ۶۸۵۳۴۳

به گزارش فارس، پژوهشگران دانشگاه بین‌المللی مطالعات پیشرفته ایتالیا نشان دادند که مردان زمانی که استرس دارند، سعی می‌کنند دیگران احساسات آنها را متوجه نشوند و روابط اجتماعی خود را ضعیف می‌کنند و همیشه در چنین شرایطی به دنبال رمزگشایی احساسات دیگران هستند، اما در مقابل زنان بیشتر اجتماعی می‌شوند.

این پژوهشگران می‌گویند: اثرات استرس روی زنان و مردان یکسان است و برای سلامت مضر و خطرناک است و توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد سعی کنید در استرس نباشید و آن را از خود دور سازید. البته زنان در هنگام بروز استرس، رفتاری متفاوت دارند یعنی بیشتر درخواست کمک می‌کنند و مشکلات خود را با دیگران در‌میان می‌گذارند.

از لحاظ روان‌شناسی، زنان بیشتر مضطرب هستند و بیشتر نیاز به حمایت و کمک دارند به همین دلیل وقتی مضطرب هستند با اجتماع ارتباط برقرار می‌کنند و این تفاوت بین مردان و زنان می‌تواند دلیل وجود هورمون اکسی توسین در زنان باشد.

وجود خون در ادرار مردان جدی گرفته شود

یک فوق‌تخصص کلیه و مجاری ادراری گفت: وجود خون در ادرار مردان، بویژه در سن بالا از نظر احتمال وجود عفونت‌های اداری یا وجود مشکلات جدی در پروستات و مثانه باید جدی گرفته شود.

دکتر آریا جنابی در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: یکی از موضوعاتی که در مشاهده خون در ادرار باید مورد توجه قرار بگیرد، بیماری‌های پروستات و بزرگی خوش‌خیم پروستات در سنین بالاست که می‌تواند با نشانه‌ای چون خونریزی در ادرار همراه باشد. گرچه احتمال وجود عفونت‌های ادراری و بیماری‌های بدخیم پروستات هم باید مد نظر قرار بگیرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید می‌کند: دفع کریستال‌های اسید‌اوریک و کلسیم نیز در کسانی که پا به سن می‌گذارند، بویژه کسانی که مصرف پروتئین حیوانی‌شان بالاست می‌تواند با وجود خون در ادرار همراه باشد. البته احتمال وجود بیماری‌های بدخیم مثانه نیز بویژه در آقایان سیگاری از مواردی است که باید جدی گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها