مردی که با سندسازی ملک یک شهروند تهرانی را در رهن بانک قرار داده و با دریافت وام 300 میلیون تومانی متواری شده بود، در شمال پایتخت شناسایی و دستگیر شد. به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.
کد خبر: ۶۸۲۲۸۰

شاکی گفت: مردی در پی آشنایی با من ادعا کرد در سفارتخانه‌ یکی از کشور‌های آسیایی کار می‌کند و وظیفه دارد خانه‌ای را برای اقامت یکی از کارمندان عالی‌رتبه سفارت فراهم کند.

وقتی متوجه شد خانه‌ام را در شمال تهران اجاره می‌دهم به آنجا آمد و پس از بازدید آن را مناسب دانست و قرار شد چند روز دیگر همراه مرد مستاجر خانه را قولنامه کند.

وی یادآور شد: چند روز بعد مرد جوان همراه فردی به خانه‌ام آمد و ادعا کرد خانه را برای این مرد اجاره خواهد کرد و سپس کپی مدارک ملکی‌ام را گرفت و قرار شد خودش قولنامه را تنظیم کند.

شاکی تصریح کرد: پس از گذشت یک هفته خبری از آنها نشد و من هم دیگر موضوع را پیگیری نکردم تا این که با گذشت چند ماه اخطاریه‌ای از یکی از بانک‌های تهران به دستم رسید که از من خواسته شده بود اقساطم را بپردازم در غیر این صورت خانه‌ام که در رهن بانک است، مصادره می‌شود. شاکی خاطرنشان کرد: برای بررسی موضوع به بانک رفتم و در گفت‌وگو با مسئولان آنجا متوجه شدم فردی با مشخصات من و ارائه مدارک خانه‌ام به بانک رفته و ضمانت مردی را کرده و با این ترفند بیش از 300 میلیون تومان وام گرفته و متواری شده‌اند.

شاکی اضافه کرد: در ادامه متوجه شدم مردی که کار ضمانت را انجام داده، همان کارمند قلابی سفارت بوده که با جعل مدارکم برای فردی وام گرفته است.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات پلیس برای دستگیری متهمان فراری آغاز شد تا این که در این رابطه مرد وام گیرنده شناسایی و دستگیر شد. وی با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی گفت: یک مدرسه غیرانتفاعی را اداره می‌کردم و برای تعمیرات و گسترش این مرکز نیاز به پول داشتم اما چون ملکم اجاره‌ای بود، سندی برای دریافت وام نداشتم.

بنابراین با خواندن آگهی یکی از روزنامه‌ها با دفتری آشنا شدم که با دریافت مبلغی برایم ضامن تهیه می‌کرد. وی اضافه کرد: پس از حضور در دفتر شرکت و گفت‌وگو با مسئول آنجا او به من گفت مردی به دفترش آمده که ملکی را در شمال تهران دارد و اگر بخواهم می‌تواند با او توافق کند تا وی ضمانت وام مرا بر عهده بگیرد و من در قبال آن بخشی از پول وام را به او بپردازم.

شاکی یادآور شد: چند روز بعد با مرد ضامن ملاقات کردم و مدتی بعد با اسناد ملکی که او به بانک ارائه داد وام گرفتم و او بیشتر مبلغ وام 300 میلیون تومانی را برداشت و حدود 50 میلیون تومان را به من داد و قرار شد ابتدا او اقساط را بپردازد و اقساط پایانی را من پرداخت کنم. هنگام دستگیری متوجه شدم آن مرد فریبم داده و با سند یک شهروند تهرانی وام را دریافت کرده و متواری شده است.

در پی اظهارات وی، صاحب دفتر تهیه وام نیز دستگیر شد. او در مواجهه حضوری با صاحب مدرسه غیرانتفاعی گفته‌های او را تائید کرد و گفت نمی‌دانسته ضامن قلابی قصد کلاهبرداری داشته و خودش نیز در دام او گرفتار شده است.

بنابراین جستجوی پلیس برای دستگیری ضامن قلابی ادامه داشت و دو روز پیش ماموران ردپای متهم اصلی پرونده را به دست آوردند و او را در یکی از محله‌های شمال تهران در حالی دستگیر کردند که با هویت جعلی خانه‌ای را اجاره کرده بود. با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها